Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 76

Ämne: Bj's Modellflyg Klubb

  1. #21
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Trevlig film med mycket fina kärror och fin flygning.
    Men vi sörjer den fina Bückern.......
    Tack för att du tyckte om filmen Thomas.

    Skall säga att det gjorde ont långt in i hjärtat när man såg hur Bückern gick rakt ner i asfalten, det såg ut till att det skulle gå bra in till det sista sen bara klippte den ......... tyvärr är jo detta den tråkiga delen med våran underbara hobby som vi alla råkar ut för lite då och då.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #22
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Vi fick ett underbart flygväder tisdag kväll så vi åkte ut ett gäng och flög allt från quads, segelplan, skolflyg, metanol, el och filmat med både lite fpv och god gammal mark till plan.

    Hoppas ni tycker om filmen.......

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #23
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Lite film från höst meetngen på Hedlanda som är nu 18-20 sep, filmen är filmat den 19 sep.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  4. #24

    Standard

    Trevlig film och såg ut att vara myggfritt

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Myggfritt jajmänsan, blåsigt absolut, kallt ja det också, trvlighetsfaktor maximal, flygbart ja, Hedlanda för nytt meeting klart som korvspad.

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  6. #26
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Smile

    Efter en brumt stopp i höstas med allt av flygande pga sjukdom så måste jag erkänna att dom små flygturerna i dag gjorde gott. Liten film av E-Startern sen blev det en resa med min sons Bixler 2 också för att kolla att alt fungerar tills dubbelkommandot som vi skall börja med till helgen på den.

    Hoppas bara nu att hälsan håller sig så man kan börja flyga lite mer. Rätt sugen på att få upp Cub'n som jag har renoverat en del på, samt att jag fått en riktig goding av en kompis. En god gammal RC-Viking som bara skriker ut att den vil ut och upp. Sen har jag jo 3 elever som skall skolas så borde inte vara problem med flygtider om formen tillåter det.

    Kort liten video på 1:45 med E-Starter på skidor i snön.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  7. #27

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Trots det där vita möglet (eller kanske tack vare) så ser det härligt ut!
    Just nu rycker det i min flygtarm också....
    Retroholic!

  8. #28
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Blev en liten vända med Bixlern då det var helt vindstilla och lite eftermiddags sol här i Sveg.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  9. #29
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Blev lite flygande i går eftermiddag här i Sveg och måste erkänna att jag är ganska stolt just nu. Min eldste son Marius flög sin allra första solo i går, dock fortfarande i kopplat navelsträng som säkerhet. Han startade och flög lite runt samt landade perfekt utan att jag behövde ta över, så nästa gång vi åker ut nu blir det flygande utan navelsträngen.......

    Lägger med video av hela hans flygning, videon är på totalt 02:09 min så en lång flygning var det dock inte.......men det var solo.....

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  10. #30
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Blev lite flygande i blåsten i går (3-7m/s kastvindar). En maiden med en Durafly Tundra, sen flygande med en Raptor 50 (MD530 skalakropp) och som avslutning film med en Runcam2 monterad på Tundra'n.

    Till er som funderar på att skaffa en Tundra, sluta fundera den är värd varenda krona. I denna filme flyga jag två vänder med den, först maiden sen den andra flygningen i vindar opp mot 7-8 m/s och planet håller sig stabilt som ett fjäll. Behövde inte ens trimma något, alla roder centrerat under monteringen och allt fungerade som en dröm.

    Om någon undrar på inställningarna på Runcam 2, så hade jag den på 1080p 60fps samt auto på vitbalans.

    Hoppas ni tycker om filmen.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  11. #31

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Härligt när det går bra!
    (Mot)vind behöver inte alls vara till nackdel, det gäller bara att behärska den.
    Och den hjälper garanterat till vid start & landning!
    På hanget är den väääldigt stor hjälp.

    Som flygkamera kan jag verkligen rekommendera GitUp git2, en GoPro-utmanare till halva priset. Och, den har inbyggt gyro som tar bort de värsta smårycken.
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...+git2&_sacat=0

    Vilket fint fält ni har, förresten!
    Var ligger det? Sveg?
    Retroholic!

  12. #32

    Standard

    Vilken enorm asfaltsåker! =)

    Han med Raptor 50 i MD 530-skal... jag har själv en Raptor 50 Titan i MD 530-skal. Finns det byggtråd/bilder? Nåt speciellt tips han kanske har? =) Jag har inte flugit med skalet än.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #33

    Standard

    Håller med BJ - Durafly's Thundra är mycket flyg för pengarna. Den behöver ingen asfalt går nog att starta från nästan vilket underlag som helst. För att landa behövs nog några meter hyfsat underlag - vårens utmaning är att få ner den på min strand ca fyra meter någorlunda plant underlag. Här några försök att landa på några meter:

    Senast redigerat av administrator den 2016-04-10 klockan 10:01.

  14. #34
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Thomas: Har flugit sen tidigt 80 tal så väl van med vind, enda nackdelen denna dagen var att det kom kastvindar. Vårat flygfält är nog Svegs flygplats 1800mx25m så lite bortskämd kan man vara.........

    Ålänning: Som sagt så brukar vi säga att våran bana är 25m lång och 1800m bred så man kan fint landa på tverr ........ När det gäller MD530 skalet vet jag att han inte är så aktiv online, men skall kolla upp med honom om han når några goda tips att komma med till dig.

    Pelleflygare: Du har helt rätt att man inte behöver asfalt, efter min mening fungerar faktisk Tundran bättre på annat underlägg som är lite röffare. Var iväg i går eftermiddag och lekte med bare Tundraen, lite korta start och landningar, samt lite spinns, stall turns, rolls... etc etc..... Det ser ut till at den tar alt man slänger åt den och går som på rails hela vägen.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  15. #35
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Vilken enorm asfaltsåker! =)

    Han med Raptor 50 i MD 530-skal... jag har själv en Raptor 50 Titan i MD 530-skal. Finns det byggtråd/bilder? Nåt speciellt tips han kanske har? =) Jag har inte flugit med skalet än.
    Har pratat med honom och jag har skickat dig ett PM med lite mer info så hoppas jag det ordnar sig............
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  16. #36
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Blev äntligen vindstilla här i Sveg i dag så jag och Eirik fick testa våra lilla rigg för att släppa lite leksaks fallskärms hoppare från Tundran i dag, så här har ni en lite video från i eftermiddag.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  17. #37
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Vi åkte ut för en familj dag på fältet även om det snöade som helv**. Vi hade en underbar flyg dag med mysflyg, skolflygning fallskärms droppar, varm choklad, kaffe. Det var mig, min fru Maria och mina söner Marius och Eirik. Min systerson Knut Arne åkte14 mil för att flyga och ha roligt med oss. Vi hade med cirka 10 olika plan och alla plan kom hem oskadade. Så en underbar dag ute på fältet.

    Video från våran lilla mysdag. Denna videon är utan störande musik samt att jag redigerat lite annorlunda än förut, så hoppas ni kan ta er tid att kolla hela videon och sen kunde ge mig lite feedback både positiv och negativ så att kommande videos kan bli bättre framöver.



    Blir självklart glad om någon också vill prenumera på min kanal...... :-)
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  18. #38
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    En kort video med Durafly Tundra i lite nysnö. Detta är den perfekta modellen har bara kasta i bilen, bara koppla av med, göra lite kul stunt flygande och mindre konstflygning .



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  19. #39
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Efter att flygit nu i typ 35 år har jag för första gången testat FPV, måste nog erkänna att det var skitsvårt att stå still med goggles på och flyga. Skall nog testa igen men då sittande på en stol då jag vred och vände på mig eftersom hur jag flög.

    Har självklart gjort en video på detta också, kanske inte den mest intressanta videon......men roligt och annorlunda var det att flyga ja.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  20. #40
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlägg
    Efter att flygit nu i typ 35 år har jag för första gången testat FPV, måste nog erkänna att det var skitsvårt att stå still med goggles på och flyga. Skall nog testa igen men då sittande på en stol då jag vred och vände på mig eftersom hur jag flög.

    Har självklart gjort en video på detta också, kanske inte den mest intressanta videon......men roligt och annorlunda var det att flyga ja.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Jag försöker men kan inte sitta ned och flyga fpv, delvismpga rxantenn sitter på skallen och delvis för att jag tycker det känns naturligare i början, tror jag skulle ramla av en stol, lite charmigt att följa med i rörelserna, kan man vända sig efter kamerans orientation om du förstår får man bättre känsla för hur det blåser också! Ibland vrider sig vinden ganska fort och fpv landar man generellt fortare än LoS!
    MVH G

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •