Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 76 av 76

Ämne: Bj's Modellflyg Klubb

  1. #61

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jättekul med entusiaster som vill dela med sig av flygningarna, men...

    Gör en "rockvideo" med en massa snabba klipp, förbiflygningar, häftiga manövrar på nära håll o.s.v.
    Gärna med lite häftig musik till.
    Det kräver lite tid vid klippbordet, men blir mycket mer intressant.
    Lååånga sega flygningar på hög höjd är ganska ointressanta.

    Jag vet av erfarenhet att man vill filma så mycket som möjligt, men "proffsfotograferna" klipper nog ner till en tiondedel färdig film av allt inspelat material.
    Retroholic!

  2. #62
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Jättekul med entusiaster som vill dela med sig av flygningarna, men...

    Gör en "rockvideo" med en massa snabba klipp, förbiflygningar, häftiga manövrar på nära håll o.s.v.
    Gärna med lite häftig musik till.
    Det kräver lite tid vid klippbordet, men blir mycket mer intressant.
    Lååånga sega flygningar på hög höjd är ganska ointressanta.

    Jag vet av erfarenhet att man vill filma så mycket som möjligt, men "proffsfotograferna" klipper nog ner till en tiondedel färdig film av allt inspelat material.
    Inte omöjligt detta Thomas, dock lite osäker på häftiga manövrar då jag inte är värdens bästa pilot. Men planerna för en sådan film ligger redan på min "todo" list, det beror lite bara på tiden.

    När det gäller detta med att klippa ner så tror jag inte ens att jag använder en tiondel längre när jag gör mina filmer då dom klipps ner rätt mycket för att försöka undvika att det blir detta med långa sega flygningar, men att man har något som händer hela tiden och inte alt för långt bort från kameran. Allt beror jo lite på vilken typ av film jag planerar samt vad den skall handla om.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #63
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    En kort video från våran underbara helg i de Härjedalska skogarna. En helg med fiske, mat tillagat över öppen eld och självklart lite flygande. En perfekt helg för kropp och själ.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  4. #64

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Härliga bilder och snyggt sjöflyg!
    Man blir nästan lite sugen när det är så lugnt och vindstilla.

    Men sen kommer väl myggen....
    Retroholic!

  5. #65
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Härliga bilder och snyggt sjöflyg!
    Man blir nästan lite sugen när det är så lugnt och vindstilla.

    Men sen kommer väl myggen....
    Tusen tack Thomas och det är nästan magiskt när man får sådant väder och kunde flyga i, svårt att låta bli då .....

    För en gångs skuld höll myggen sig undan, det var minimalt och det lilla som var försvann när man tände bålet.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  6. #66
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Under våran camping weekend fick Marius min äldste son som just blivit soloflygare flyga med pontoner för allra första gång. Vi kopplade in skolkabel i fall att, men det var inte nödvändigt. Han flög helt perfekt och man skulle tro att han gjord detta många gånger, perfekta start och landningar..........en riktigt stolt pappa nu ja...... ;-)

    Han får nu mer än gärna låna min Tundra antingen med hjul eller pontoner och flyga som han själv vill.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  7. #67
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Jag fick köpa denna Carbon Cub'en av en mycket god vän för ett "kan inte säga nej" pris. Har nu testflugit denna med min Taranis X9D Plus och då utan gyro. Blev en viss skillnad, men Carbon Cub'en flyger som en dröm utan gyro också. Flög bara upp ett batteri på 3500 mAh, men hade en total flygtid på nästan 12 min så jag är rätt nöjd.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  8. #68

    Standard

    Hej Bj, vill bara säja att jag uppskattar dina filmer för att det inte är störande musik utan man får höra vingarnas sus, motorljud och folk som pratar. Snabba klipp tycker jag bara är stressande men i dina filmer infinner sej lugnet, har prenumererat på din Youtubekanal
    Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlägg
    Inte omöjligt detta Thomas, dock lite osäker på häftiga manövrar då jag inte är värdens bästa pilot. Men planerna för en sådan film ligger redan på min "todo" list, det beror lite bara på tiden.

    När det gäller detta med att klippa ner så tror jag inte ens att jag använder en tiondel längre när jag gör mina filmer då dom klipps ner rätt mycket för att försöka undvika att det blir detta med långa sega flygningar, men att man har något som händer hela tiden och inte alt för långt bort från kameran. Allt beror jo lite på vilken typ av film jag planerar samt vad den skall handla om.

  9. #69
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Christer J Visa inlägg
    Hej Bj, vill bara säja att jag uppskattar dina filmer för att det inte är störande musik utan man får höra vingarnas sus, motorljud och folk som pratar. Snabba klipp tycker jag bara är stressande men i dina filmer infinner sej lugnet, har prenumererat på din Youtubekanal
    ​Tusen tack Christer för att du tycker om mina filmer och att du har blivit prenumerant på min kanal.

    Har jo gjort videos under många år och testat med och utan musik, personligen så har jag alltid tyck om videos där man bara har det naturliga ljudet från modellerna samt folken runt som pratar. Lägger man på musik så på den typ av filmer jag gör så tycker jag det bara blir ett störande moment. Om man gör en actionfylld film med många olika snabba klippningar så passar det med musik, eller om man gör underbara filmer med en drönar så kan det också passa.

    Så mina "normala" filmer kommer fortfarande att vara utan musik, dock kan det komma ett och annat överraskande och då vet man aldrig.......

    Eftersom nästan 50% av mina tittare inte är från norden så har jag också börjat texta mina filmer på Engelska då jag fått förfrågningar om detta. En extra sak som tar lite extra tid, men vet själv om jag kollar en film med ett språk jag inte förstår så funderar man jo på vad som sägs......
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  10. #70
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Min yngsta son Eirik skolar normalt med en Bixler 2, men han fick testa att skolflyga min Tundra. Han flög den som en proffs och inga större problemer. Efter denne flög han Bixler igen och landade den 4 gånger så räknar med att han blir helt solo nu inom kort tid.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  11. #71

    Standard

    Tänk om jag hade haft en sådan lärare när jag började fick gå den hårda vägen.Tycker det är bra att du kör utan musik är ju halva nöjet att höra modellerna.

  12. #72
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Andreash Visa inlägg
    Tänk om jag hade haft en sådan lärare när jag började fick gå den hårda vägen.Tycker det är bra att du kör utan musik är ju halva nöjet att höra modellerna.
    Jodu....jag fick också gå den hårda vägen i början på 80 talet, och då var det inga färdig byggda modeller (hade nog dubbel vikt av all epoxy när man var klar)..... Ja ljudet av modellerna är jo halva nöjet.........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  13. #73
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Lite film från årets RCFF ShootOut, filmat lördagen den 2 juli. Vädret var inte det allra bästa med regn och ganska hårda vindar. Men regnet gav sig så det blev rätt mycket flygande ändå. Alt i alt blev det en underbar dag med gott sällskap med alla trevliga deltagare, skall mera till än lite dåligt väder för att sätta en dämpare på stämningen vid ett sådant träff.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  14. #74
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Har just varit i Norge på Röros hos min familj och då utnyttjade jag och min nevö möjligheten att flyga lite sjöflyg tillsammans. Han flög sin SLT Beaver och jag min Durafly Tundra. Tycker att vi börjar bli duktiga på att flyga tätt tillsammans och utan att flyga in i varann, vi har jo haft möjligheten att träna lite nu och då tillsammans.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  15. #75
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Först av allt vill jag be om ursäkt då filmen blev lite längre än planerad, den blev 10 min 30 sekunder men jag hoppas ni tar er tid att kolla genom hela. Jag kommer från Röros och nu när vi var över för att hälsa på familjen bestämde jag mig för att göra en liten film för at visa lite hur fint det är där. Filmat lite runt gruvorna och Röros centrum samt lagt med förklarande text i filmen om dom olika platserna. Allt är filmat med en Runcam2 monterad på min Durafly Tundra.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  16. #76
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Nu när jag var i Norge fick jag min första riktiga krasch på flera år, som jag sagt tidigare så finns det två typer av piloter. De som har kraschat och de som kommer att krascha, jag är av typen både och. Jag har och jag kommer att krascha igen..... Orsaken var att jag inte hade helt koll på hur mycket med ström jag hade kvar, trodde jag hade runt 5 min. Jag tog tydligen lite fel, hade bara ström för 1 min 12 sekunder. Hoppas ni tycker om min lilla krasch, jag för min del tar det med ett stort leende.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •