Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Noskonen till Dogfighter

  1. #1

    Standard Noskonen till Dogfighter

    Behöver jag sätta på noskonen till Multiplex Dogfighter för aerodynamikens skull eller kan jag skippa den? Det kanske kommer in för mycket luft i modellen i höga farter utan?

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nej
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Den behövs inte men du borde kunna få ut lite mer fart ur modellen med den.

    Det där är en riktigt rolig modell som ställer lite högre krav på piloten, den kan få rejäl fart och går inte att flyga särskilt sakta med.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Den behövs inte men du borde kunna få ut lite mer fart ur modellen med den.

    Det där är en riktigt rolig modell som ställer lite högre krav på piloten, den kan få rejäl fart och går inte att flyga särskilt sakta med.
    Spännande detta är ju min första säsong just nu flyger jag en AcroMaster.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Vill minnas att den flög fin fint. Hade en jag köpte på RCFF Shootout för några årsedan.
    Vid premiärflygningen så lossnade propp och spinner när kärran var i luften och som gav sig iväg . Var inga problem att få ner kärran hel faktiskt, gick styra hela vägen ner i sakta mak. Så den går flyga rätt sakta också. Riktigt rolig kärra det där och trevligt bekantskap. Kan du flyga acromastern,så ser jag inga problem med Dogfightern, mer än att den möjligtvis är lite snabbare =)

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Vill minnas att den flög fin fint. Hade en jag köpte på RCFF Shootout för några årsedan.
    Vid premiärflygningen så lossnade propp och spinner när kärran var i luften och som gav sig iväg . Var inga problem att få ner kärran hel faktiskt, gick styra hela vägen ner i sakta mak. Så den går flyga rätt sakta också. Riktigt rolig kärra det där och trevligt bekantskap. Kan du flyga acromastern,så ser jag inga problem med Dogfightern, mer än att den möjligtvis är lite snabbare =)
    Så sa säljaren oxå och jag litar fullt på honom och att han inte bara vill sälja.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Nej det behöver du inte, flög min utan, funkade utmärkt
    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •