Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Köpråd 250 FPV quad

  1. #1

    Standard Köpråd 250 FPV quad

    Så då var det äntligen dags att bygga min första fpv quad. Men vad ska man välja.. Kikade lite på rcmodelreviews cheap fpv tutorial på youtube, men eftersom han inte var klar med o länka alla delarna tänkte jag kolla om ni har några råd här. Kikar just nu annars på att köpa detta kit då jag tycker det verkar överkomligt. http://www.miniquadbros.com/products/miniquadkit.

    Köpt mig en Taranis X9D plus radio som jag labbat lite med i Phoenix simulator och börjar känna mig någorlunda bekväm med. Har tidigare bara flugit olika micro quads typ Hubsan x4 o dyl men känner att det är dags att ta nästa steg och framförallt in i FPV träsket


    Om folk kan komma med lite input om kitet eller vad jag borde köpa skulle jag vara tacksam

    Edit: glömde nämna fpv grejerna. Hade tänkt mig o testa Hobbykings Quanum, antingen deras kompletta kit (Om det inte ligger i backorder för länge) eller med en tvl 600 o en skyzone ts5823 200mW

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Ser ut som ett mer komplett kit, men med frakt etc, kanske du kan handla på t.ex autopartner. Men man måste komma ihåg standoffs, lite strömsladd, batterikontakter mm såklart..

  3. #3

    Standard

    Tycker quaden verkar bra. Vettiga komponenter att köra igång med. Fpv grejen från hobbyking tyckte jag hade en väldigt låg upplösning i skärmen när jag fick chansen att kika i.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Köp hos Autopartner i stället så är du i luften till påsk!
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Tycker quaden verkar bra. Vettiga komponenter att köra igång med. Fpv grejen från hobbyking tyckte jag hade en väldigt låg upplösning i skärmen när jag fick chansen att kika i.
    Vad skulle du rekommendera istället som inte kostar 5-6k?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •