Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ZTW 12A esc?

  1. #1

    Standard ZTW 12A esc?

    Är det någon som vet om det finns ZTW 12a esc ver1 att köpa någonstans? - webbbutik eller vanlig, råkade ha sönder 2st idag när jag var ute och testade mina pids lite.

    Jag började få slut på mina vanliga proppar så jag satte på 6 tummare o flög runt lite o testa när det otänkbara händer - min quad tappar radiokontakten - tror jag iaf, videon funkade nästan hela vägen ner. Så nu ser det ut som proppar och esc måste beställas, verkar vara lite svårt att få tag på bara.





    Det hela slutade med ett dopp i den enda vattenpölen på långt avstånd - ett hjulspår av nån traktor som blev vattenfyllt... Lite roligt för det är 3e gången jag hamnar i vatten - denna gång avbröt inte mobiusen vilket var rätt kul o ett minne i sig.

  2. #2

    Standard

    Surt det där! Kan det ha varit en brownout på mottagaren mantro?

    Här finns dom billigast. Dock från Asien om du inte har bråttom. Har lite proppar och sånt också svinbilligt om du ändå behövde nytt. Gratis frakt också!:
    http://www.banggood.com/ZTW-Spider-S...-p-946402.html

    Här är dom från Autopartner i Sverige:
    http://www.autopartner.se/helikopter...4s-multicopter

    Mvh
    Carl

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    De från Banggood går ju också att handla från deras U.K-lager - om än till något högre pris.
    Roger

  4. #4

    Standard

    Har beställt nu... vi får se när det kommer men eftersom det är snö utlovat till påsk gör det kanske inte så mycket.

    Jag var bara 300m hemmifrån när jag tappade kontakten o tämligen högt upp, jag försöker tänka på höjden när jag är längre bort. Har hört att det fanns nån gammal malmfyndighet i krokarna jag skyller på^^

    Notan blev 2 grillade esc och puffat batteri, allt annat verkade ha klarat sig så jag tycker nog det hela slutade väl.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Håller med cklinga.
    Det där såg verkligen ut som en brownout. Har själv lyckats några ggr när ackarna inte varit i bästa skick.

  6. #6

    Standard

    Låter inte bra det där. Jag flyger på 3s gravity o nanotech accar som är väl omhändertagna o inte puffade 6 mån gamla. De blir ljumna efter flygning o jag flyger inte så fort som vissa. Min bec är inkopplad till futaba mottagaren cc3d drivs via sbus kabeln. Vtx har 3n separat bec.

    Hade lite sådana problem på min gamla maskin med flysky radio. Då var det taskig antenn lödning som orsakade problemet.

  7. #7
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Hej.
    Tror www.mbsrcmodels.se har ztw esc.

    Mvh Henrik
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •