Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Den där dagen

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard Den där dagen

    Precis rebuildat min 250 race quad. Ny PDB, nya motorer, allt ser snyggt ut som attan..

    Vad händer? Jag pratar i telefon när jag ansluter mottagaren, tänker inte mer på det, avslutar samtalet och ansluter batteriet för att testa allt.

    Kabeln sitter bakofram.. Ingen mer mottagare. Nu skulle man ju tro att man alltid sitter på en extra, men nej, det gjorde man inte för man gav bort den sista extra till en kompis som ville bygga.

    Så, ventilerat

  2. #2

    Standard

    Känns lite märkligt, du bytte bara plats på minus och signal och det borde mottagaren klara
    Det misstaget har jag gjort många gånger utan att något gått sönder.
    /Jonas

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Tja, jo, jag vet, men den blinkar bara ledsamt nu. Det är dessutom en lemon RX, billiga grejer tenderar att inte ha alla "gör vad du vill o jag fungerar" funktioner..

  4. #4

    Standard

    Ouch ja sånt där är jobbigt. Har också lyckats med nått liknande när jag kollade på tv samtidigt som jag skulle testa nått.

    En annan historia, krashade min ena miniquad mot ett buskage i typ 80 blås i helgen, den lobbades lååångt bort. Leta i två timmar för jag trodde inte den skulle kommit så långt bort. Alla fästen paja, fpv kamera, mottagare pajko. Men glad ändå för att jag hitta den. Ibland har man tur i oturen !

  5. #5

    Standard

    Hmm, jag skulle kolla att alla kablar sitter rätt och sen binda om den mot sändaren.
    Jag fick samma fenomen av att jag vänt en servokontakt fel på en "no name" spektrum mottagare.
    /Jonas

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Tack! det funkade med en rebind

    Trots detta glada resultat..

    Har ingen annan haft en sån där dag?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •