Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 250 Clone bygge

  1. #1

    Thumbs up 250 Clone bygge

    Efter att ha läst och tittat som en tok så bestämde jag mig för att beställa och bygga en 250 quad. Delarna är beställda från lite olika sidor, bla banggood, hobbyking, ebay samt autopartner. Fått komplettera med laddare och lite verktyg under byggets gång. Har flugit en lite hubsan x4 hemma ett tag men kände nu att det var dags att testa på lite större grejer. Ville helst bygga en själv för att kunna lära mig under tiden.

    Bygget är just nu färdigt men jag uppdaterar under tiden med vad som händer och tillkommer.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0500.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	61,0 KB 
Id:	51635
    Prylarna har landat, det sista som behövdes för att kunna påbörja bygget.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0508.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	120,7 KB 
Id:	51646Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	94,0 KB 
Id:	51647
    Lödning av PDB påbörjat.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0506.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	64,5 KB 
Id:	51648
    Motorer monterade och uppmärkta på armarna. (Här tänkte jag dock helt fel, vilket jag fick erfara direkt vid första flygningen då en mutter gängade av sig själv och försvann direkt. Har ny bytt plats på motorerna så de drar åt sig korrekt)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0509.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	73,8 KB 
Id:	51636
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0510.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	82,8 KB 
Id:	51637
    Fortsatt kopplande, mycket sladdar blir det.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0512.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	70,1 KB 
Id:	51638
    Nu börjar det likna något! Fick sätta PDB långt bak för att det skulle få plats, använde plastbotten som CC3D kom med för att isolera underifrån mot skruvarna och botten. Vid nästa bygge lär pcb ryka helt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0514.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	51639
    Nu fattas bara propparna!


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0516.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	68,9 KB 
Id:	51645
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0517.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	68,7 KB 
Id:	51644
    And it's alive! Efter att ha konfat cc3d och säkerställt att allt snurrar rätt (fick byta håll på två av motorerna) så verkar allt lira som det ska.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0519.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	40,5 KB 
Id:	51640
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0520.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	47,4 KB 
Id:	51641
    Kompletterade med en liten smidig "verktygslåda" att ha lite reservdelar, mejslar, proppar osv i. Smidigt att ta med ut när man flyger. I toppen finns ett större fack där mejsel-kit och batterier får plats.

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    Var igår ute och testflög, först försvann ena muttern vilket gjorde att jag fick åka o köpa en ny sådan samt byta plats på motorerna. Efter det flög den riktigt bra. Flög i full fart mot mig och trodde jag skulle parera, men den var vänd åt lite fel håll så mitt försök till att bromsa blev istället mer lutning och quaden hälsade på gräsmattan i full fart. En propp gick, ett "landställ" lite knäckt och kardborret som håller fast batteriet gick av helt. I övrigt verkar den ha klarat sig riktigt bra. Blir mer flygning i veckan som kommer.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0541.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	60,4 KB 
Id:	51642
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0542.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	60,8 KB 
Id:	51643


    Har även lött på röda dioder baktill för att enklare kunna se vilket håll jag flyger åt, ska komplettera med blåa eller gröna framtill också.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Lycka till med 250:n. Nu är du fast i multiträsket liksom många andra på det här forumet ����
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #3

    Standard

    Tack! Jo, jag är inte ensam iaf vilket känns bra

  4. #4

    Standard

    Trevligt, har också en Hubsan X4 jag flög endel för att lära mig
    Bra val att bygga själv som andraquad. Blir helt klart mer givande i längden.

  5. #5

    Standard

    Känner så med, roligare att förstå hur det faktiskt fungerar och få ställa in och justera allt själv istället för att köpa ett färdigt kit, dessutom enklare att reparera och byta ut saker när jag skruvat ihop allt själv.

  6. #6

    Standard

    Idag kommer en polare över för lite flygning med sin 450 quad, hoppas på att få till några bilder under dagen

  7. #7

    Standard

    De va en kul flygning. Polaren kraschade in i en buske o paja proppar plus landställ på sin, för mig gick det toppen. Börjat öva på bankade svängar ordentligt. Tycker fortfarande den är lite svajig dock, håller sig inte helt hoverande på typ samma ställe utan driftar en del. Kan givetvis vara vinden. Tycker även den vobblar en del när man sjunker i höjd. Uppåt är inga konstigheter dock. Hursom. Kul flygning

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •