Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: FPV i Uppsala

  1. #21

    Standard

    Är med i diverse fb-grupper men tycker sällan att man gör mer än sållar. Vill jag ha reda på ngt går jag till ett forum. Samma dan när jag vill gå reda på något och ställer en fråga.

    Men, som Ålänningen skrev, så handlar det ju om olika saker. Äpplen och päron unt so weiter...

  2. #22
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    För mig är tanken med detta forum att det är en sammankoppling av rc-intresserade över hela landet. Anledningen till att jag skapar en FB-grupp är för att hitta likasinnade som bor i samma stad.

    Tänk följande scenario:
    Jag vet med mig att jag ska ut och flyga imorgon eftermiddag och vill ta reda på om någon i närheten skulle vilja vara med. Detta forum har en stor mängd medlemmar, men de flesta bor utanför Uppsala. Att ens ta reda på vilka som bor i Uppsala känns svårt. Att lägga ut en tråd där jag frågar om någon på detta forum vill följa med och flyga imorgon känns som en för de flesta onödig tråd. Om jag däremot även är med i en liten FB-grupp för fpv-flygande uppsalabor så kan jag med enkelhet slänga in en fråga i facebookgruppen om någon vill följa med. Min fråga skulle endast nå ut till de som bor i Uppsala och har ett intresse av att flyga.

    Om man inte gillar facebook av diverse anledningar så är ju det upp till var och en. Jag gillar facebook och jag gillar forum som t.ex. detta. För mig har facebook och forum två olika användningsområden.

  3. #23

    Standard

    Diskussionsforum är knappast något utdött media. Det är som Ålänning skriver två helt skiljda ting.
    Till vissa saker är Facebook betydligt mer lämpligt och smidigt att använda sig av för att hålla kontakt osv., medans som nämndes ovan så är det totalt olämpligt för byggloggar och dylikt som man som läsare gärna vill kunna hitta tillbaka till och följa upp.

    För i alla fall jag tycker det är ett rent elände att hitta gamla saker på Facebook, de liksom bara försvinner i mängden av all data där!

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    För mig är tanken med detta forum att det är en sammankoppling av rc-intresserade över hela landet. Anledningen till att jag skapar en FB-grupp är för att hitta likasinnade som bor i samma stad.

    Tänk följande scenario:
    Jag vet med mig att jag ska ut och flyga imorgon eftermiddag och vill ta reda på om någon i närheten skulle vilja vara med. Detta forum har en stor mängd medlemmar, men de flesta bor utanför Uppsala. Att ens ta reda på vilka som bor i Uppsala känns svårt. Att lägga ut en tråd där jag frågar om någon på detta forum vill följa med och flyga imorgon känns som en för de flesta onödig tråd. Om jag däremot även är med i en liten FB-grupp för fpv-flygande uppsalabor så kan jag med enkelhet slänga in en fråga i facebookgruppen om någon vill följa med. Min fråga skulle endast nå ut till de som bor i Uppsala och har ett intresse av att flyga.

    Om man inte gillar facebook av diverse anledningar så är ju det upp till var och en. Jag gillar facebook och jag gillar forum som t.ex. detta. För mig har facebook och forum två olika användningsområden.
    Låter rimligt. Börjar känna att den här diskussionen har nått vägs ände. Skulle hur som helst tycka det var roligt att ha sällskap när jag flyger. Hör gärna av er här om det är ngt på gång!

  5. #25
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Man kanske kan säga till här om det ska flygas i Uppsala också

  6. #26

    Standard

    Tror jag ska försöka berätta här när jag tänker flyga ibland också. Vem vet, man kanske får sällskap? Problemet är att jag ofta drar m rätt kort varsel. Jag flyger oftast vid kennelklubben i Hågadalen.

  7. #27
    MasterZaps avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    158
    Jobb
    Datorgrafik, rendering, 3d m.m.

    Standard

    Mitt problem med X stycken fora är att det är X stycken fler ställen att kolla på, emedan att gå med i X stycken grupper på Facebook är det fortfarande bara "ett" ställe att titta på (allt nytt i alla grupper jag är med i dyker upp på ett ställe.. fast jag kan givetvis aktivt gå in i grupper och titta om jag vill, vilket är ett klick bort....)

    Don't get me wrong, jag är med i en massa forum, men jag tycker det är oerhört svårt att få reda på när nåt uppdaterats, och tillochmed med TapATalk på mobilen så vill den inte visa det som JAG vill se det... det är frustrerande och jobbigt... för mig är det enklare med "ett" ställe.

    Men visst, Facebook kan vara en katastrof också... nyligen hade vi en massa "drama" i en känd grupp om flygfotografering, så den gruppen ständes hux-flux, till medlemmarnas förtret. Så folk startade ny grupp... inte en.. utan tre... med snarlika namn, ungefär samma medlemmar... och sen öppnades orginalgruppen igen med bara en handfull av orginalmedlemmarna och.. ja... suck

    Men som sagt, för mig känns FB mycket enklare. KopterFest eventen administreras helt via FaceBook... chansen att jag orkar lägga upp en speciell sida med forum och elände för KopterFest är så nära noll nåt kan komma.....

    /Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Själv tycker jag det är mycket lättare att bli uppdaterad via forum då jag prenumererar på de trådarna/kategorierna jag är intresserad av.

  9. #29

    Standard

    I morgon tänkte i alla fall jag ta en paus mitt på dagen och sticka ut och flyga lite. Är det ngn som vill haka? Förutsatt att det inte blåser för mkt då.

  10. #30

    Standard

    I morgon är det dags igen. Hör av er om ni vill flyga dagtid i morgon tisdag

  11. #31

    Standard

    Om jag inte haft möte i Enköping imorgon har jag hakat på.

  12. #32

  13. #33

    Standard

    Det blev en rejäl vända fpv över Ekoln.[emoji3]

  14. #34

    Standard

    Flög igår med martinkellne0 i Hågadalen. Dessvärre en krash för min del
    Men kommer säkerligen flyga mer i de trakterna så småning om.

    Träffar gärna upp fler Uppsalabor och flyger lite. För mig spelar det ingen roll om det är Facebook eller detta forum som används.

    /Jonas

  15. #35

    Standard

    Jag kommer att åka ut till RFK Fyris idag from ca 17 och försöka ställa in ett par 250-quadar.

  16. #36

    Standard

    Jag åker nog till Kåbo golfbana istället, såvida det inte börjar regna... ser lite mörkt ut.

  17. #37

    Standard

    Tänkte flyga en sväng på dagen i morgon om ngn är sugen.

  18. #38

    Standard

    Jag kanske kan flyga lite på eftermiddagen, oklart än dock. Du har inte lust att hjälpa ställa in lite piddar?

  19. #39

    Standard

    Kan inte sådant tyvärr... Flyger bara fixed wing. Men vi kan höras i morgon. Jag måste vara hemma från kl 11 och som längst fram till 1. Sedan måste jag hämta barn runt 4.

  20. #40

    Standard

    Så hur såg det ut i e.m.?
    Tänkte dra ut snart
    Senast redigerat av martinkellner0 den 2015-05-05 klockan 11:56.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •