Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Stjrtfenan sne vad kan jag frvnta mig.

Standard Stjrtfenan sne vad kan jag frvnta mig.

P min MPX Dogfigher r stjrtfenan sne. P den horisontella skiljer det 1 cm mellan hjde p hgra och vnstra. Kommer det pverka mycket och i s fall hur? Kan jag parera med trim p skevroder? Det r den vnstra som r hgre.

Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    109
    Klubb
    Eslvs MFK, RFK Gripen

Standard

Ingen fara. Det r en "buskrra" ingen konstflygare. Kolla T.P en gng extra, kasta i vg den och ha kul. Nr du trimmat in den s gr 3-4 loopar p rad s ser du vad som hnder.

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Skr ett snitt, typ genom 50% av kroppen under stabben, stt in en liten kil s den blir rak och fyll p med sekundlim + accelerator. Vips r det rakt och snyggt igen.
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Standard

Nu mrker jag att motoraxeln verkar sne. r det ny motor som gller d eller kan man gra ntt t det? Kolla grna lnken och sg om ni tror den r krd http://youtu.be/iMbXyGSGnmI.

Standard

Det r oftast bara sjlva propelleradaptern som r sned. Ta bort den och se om sjlva axel r sned.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlgg
    Det r oftast bara sjlva propelleradaptern som r sned. Ta bort den och se om sjlva axel r sned.
    P axel kan jag inte se ntt antar att det inte syns s bra nr den r kortare men jag bytte till en adapter som jag vet r rak och samma sak d.

Matsas avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    601
    Jobb
    Raggare
    Klubb
    Norrkpings Radioflygklubb / Spinn, Sderkping

Standard

Byt axel eller motor, eller kr nd :0)

Matsa...
    I hangaren:
    TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
    *Jas 39 Gripen EDF * P38 Lightning EP * 2 motorig Funcub

Standard

Jag hade nog krt vidare utan att tgrda. Med reservation fr om du hr ett kraftigt resonansljud och hela nosen p planet brjar vibrera kraftigt. Jag vet inte om Dogfightern har den svagheten men pde Acromastern och funcubben exploderar i ett regn of frigolit om det hnder.

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Om du har vibrationer s byt motor. Det kostar inte s mycket. Du ska ha cirka 1200kV och 130gram. T.ex. Turnigy SK3 3542/1185 eller Emax GT 2815/07
    http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=944
    fredrik

Standard

Tack fr alla svar. Blir ett byte av motor och fixa axeln p den jag har s har jag en i reserv till nsta smll .

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •