Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Intressant dag

  1. #1

    Standard Intressant dag

    Maiden med Dogfightern

    (lägg märke till den engagerade frun "hur länge måste jag filma".)

    Men efter att kommit in i solen låg den något annorlunda än jag trodde när jag återigen såg den. Villket resultera i


    Men nu lever den igen efter lite limmande.
    Senast redigerat av administrator den 2015-04-03 klockan 21:56.

  2. #2

    Standard

    Grattis! Skönt att den gick att limma ihop i alla fall
    Det är mer än man kan säga om min saliga funjet som dundrade i backen i full spätta imorse.... Blev nåt fel på styrningen för den slutade plötsligt reagera på input och gick långsamt över på rygg och ner som en jordfräs. Synd för det var andra accen med nya setupen


  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cykelbud Visa inlägg
    Grattis! Skönt att den gick att limma ihop i alla fall
    Det är mer än man kan säga om min saliga funjet som dundrade i backen i full spätta imorse.... Blev nåt fel på styrningen för den slutade plötsligt reagera på input och gick långsamt över på rygg och ner som en jordfräs. Synd för det var andra accen med nya setupen

    Jäklar det var bara smulor kvar beklagar sorgen ��.

  4. #4

    Standard

    Fick du provat att dra på lite med Dogfightern?

    Man tittar inte gärna bort från den, min flög bort efter att jag snabbt kollat så att fältet var fritt innan landning! Jag provade att loopa och ha mig utan att hitta den på himlen. Den återfanns utan sidoroder och canopy ungefär 800m bort och tio meter upp i ett träd. Jag tänkte att det skulle bli min nya fpv modell.

  5. #5
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard hhmm

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Fick du provat att dra på lite med Dogfightern?

    Man tittar inte gärna bort från den, min flög bort efter att jag snabbt kollat så att fältet var fritt innan landning! Jag provade att loopa och ha mig utan att hitta den på himlen. Den återfanns utan sidoroder och canopy ungefär 800m bort och tio meter upp i ett träd. Jag tänkte att det skulle bli min nya fpv modell.

    utsikten kan da være ganske god fra en trætop, men den bliver jo lidt ensformig da.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Fick du provat att dra på lite med Dogfightern?

    Man tittar inte gärna bort från den, min flög bort efter att jag snabbt kollat så att fältet var fritt innan landning! Jag provade att loopa och ha mig utan att hitta den på himlen. Den återfanns utan sidoroder och canopy ungefär 800m bort och tio meter upp i ett träd. Jag tänkte att det skulle bli min nya fpv modell.
    jo då jag han flyga lite innan. Den är ruskigt snabb man använder stoooora ytor på himlavalvet. Men jag tyckte jag hade bra koll på den hela tiden fram tills olyckan.

    Föresten alla celler är ok på acken men jag tyckte den var lite tilltryckt (ytterst minimalt). Vad tror ni är acken ok om alla celler visar ok eller kan den vara en tidsinställt bomb?

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av karstena Visa inlägg
    utsikten kan da være ganske god fra en trætop, men den bliver jo lidt ensformig da.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Det är ju Grimstafältet! Tror jag sitter å kör med min miniquad på andra sidan fältet, vid krematoriet. I onsdags?
    Peter

    QUOTE=cykelbud;378355]Grattis! Skönt att den gick att limma ihop i alla fall
    Det är mer än man kan säga om min saliga funjet som dundrade i backen i full spätta imorse.... Blev nåt fel på styrningen för den slutade plötsligt reagera på input och gick långsamt över på rygg och ner som en jordfräs. Synd för det var andra accen med nya setupen

    [/QUOTE]

  9. #9

    Standard

    Nja det var igår fredag. Den ylar ju på rätt bra så du borde nog hört den i så fall

  10. #10

    Standard

    Okey nu börjar självförtroendet tryta. Jag hann ha den 2 sek i luften denna gång. Strax efter start ville jag styra bort den från en träddunge som låg något till vänster om mig. Den drar ju dit i början något jag inte tänkte på. Jag rollar höger och rollar för mycket över på rygg samtidigt ger jag gas och drar den uppåt...vilket blev nedåt på rygg... vilket resultera i...

    Senast redigerat av Redrobjem den 2015-04-05 klockan 20:37.

  11. #11

    Standard

    Det är bara att bita ihop, så länge du hittar alls delar så fortsätter ju Mpx modellerna flygs. I värsta fall så får du väl lägga undan den ett tag. Spara skrotet om du skulle råka göra en rejäl vurpa, det kan vara bra att ha till nästa Dogfighter.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Modellflyg är verkligen en sysselsättning man kan lära sig av sina misstag. Tänk på att även när man lärt sig flyga så är bra flygning delvis lite av en färskvara. En och annan plantering ner i terra firma får man nog räkna med medan man lär sig. Du är knappast ensam om att dra höjdroder i oväntade flyglägen när man ej hinner tänka vad man egentligen skall göra för att reda ut situationen.
    Men träning ger färdighet som vi alla vet så limma nu ihop planet igen och ut och flyg. Lyckat till nästa flygning.

    /Bo

  13. #13

    Standard

    Kroppen var deformerad och motorfästena trasiga så det får bli ny kropp. Tack för peppen det behövde jag efter två krascher inom 10 sekunders flygtid.

  14. #14

    Standard

    Om kroppen deformerats så går det att lösa genim att doppa i kokande vatten. Den blir tyvärr knottrig då.

    Behåll resterna, det går stt klippa och klistra om du tex tappar bort delar som jag gjort på min.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •