Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Stjärtfenan sne vad kan jag förvänta mig.

  1. #1

    Standard Stjärtfenan sne vad kan jag förvänta mig.

    På min MPX Dogfigher är stjärtfenan sne. På den horisontella skiljer det 1 cm mellan höjde på högra och vänstra. Kommer det påverka mycket och i så fall hur? Kan jag parera med trim på skevroder? Det är den vänstra som är högre.

  2. #2


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    Ingen fara. Det är en "buskärra" ingen konstflygare. Kolla T.P en gång extra, kasta i väg den och ha kul. När du trimmat in den så gör 3-4 loopar på rad så ser du vad som händer.

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Skär ett snitt, typ genom 50% av kroppen under stabben, sätt in en liten kil så den blir rak och fyll på med sekundlim + accelerator. Vips är det rakt och snyggt igen.
    Superhero

  4. #4

    Standard

    Nu märker jag att motoraxeln verkar sne. Är det ny motor som gäller då eller kan man göra nått åt det? Kolla gärna länken och säg om ni tror den är körd http://youtu.be/iMbXyGSGnmI.

  5. #5

    Standard

    Det är oftast bara själva propelleradaptern som är sned. Ta bort den och se om själva axel är sned.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Det är oftast bara själva propelleradaptern som är sned. Ta bort den och se om själva axel är sned.
    På axel kan jag inte se nått antar att det inte syns så bra när den är kortare men jag bytte till en adapter som jag vet är rak och samma sak då.

  7. #7
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Byt axel eller motor, eller kör ändå :0)


    Matsa...
    I hangaren:
    TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
    * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" *

  8. #8

    Standard

    Jag hade nog kört vidare utan att åtgärda. Med reservation för om du hör ett kraftigt resonansljud och hela nosen på planet börjar vibrera kraftigt. Jag vet inte om Dogfightern har den svagheten men påde Acromastern och funcubben exploderar i ett regn of frigolit om det händer.

  9. #9
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Om du har vibrationer så byt motor. Det kostar inte så mycket. Du ska ha cirka 1200kV och 130gram. T.ex. Turnigy SK3 3542/1185 eller Emax GT 2815/07
    http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=944
    fredrik

  10. #10

    Standard

    Tack för alla svar. Blir ett byte av motor och fixa axeln på den jag har så har jag en i reserv till nästa smäll .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •