Jag är förvånad över att många är nöjda med sina Nanotech batterier, jag kommer aldrig mer köpa några Nanotech då jag fått så dålig prestanda med dem. Jag har aldrig kört ur de här här batterierna till under 3.8v i vila så de borde ha levt ett trivsamt och långt liv.

Den första jag köpte var en 3s2250 till en mild setup i MPX Funcub, jag tyckte nog att det blev lite bättre klipp första gången jämfört med E-flite batterierna men efter några användningar så blev Nano Tech accen för trött att använda.

4S850 45-90C accarna fungerade bra i funfightern några gånger men redan efter 3-4 gånger så blev den mycket tröttare. Det går dock fort ändå så jag undrar om de korta nanotech accarna fungerar bättre än de långa och att det är därför ni inte har problem på 250 quaddarna. De här accarna blev lungt flugna första gången då ett 600mm flygplan i den farten var lite över min förmåga för två år sedan, det krävde lite tillvänjning.

5S2250 65-130C accen till warmlinern har tappat på samma sätt. ibland så kan jag komma ner med den och mäta upp 3.9v på batteriet obelastat och se att den dippat till 9v på telemetrin. I den här applikationen så är det dock tänkt att en frisk 5s pack skall ge 100A så det krävs faktiskt en äkta 50C acc. De här batteriet körde jag in en gång på låg gas hemma innan jag flög på riktigt. Första flygningen fick det bara ett par-tre punchar på fullgas, andra flygningen så fick det gå fullt.

Jag har också en näve Nano tech till min E-flite 130X, de gav rejält mycket mer drag än eflite original batterierna. Då jag hade så många så höll de ut ganska länge men de är alla kasserade nu då de inte orkar dra upp rotorvarvet tillräckligt för att man skall göra annat än att hovra försiktigt.

Då jag har fyra olika typer av nanotech och över tio exemplar som bär sig åt på samma sätt så har jag svårt att tro att det är annat än skräp. Om det inte varit för att jag totalt givit upp om Turnigy Nano tech så skulle jag kanske låtit laddaren göra en 40A urladdning till ett bilbatteri för att se vad som händer med cellspänningarna.