Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

mne: Rcker vattentt plastvska fr LiPo-frvaring?

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Man kan vlja fel program i laddaren vilket gr att batteriet laddas utan balansering och ver mycket strm.

Oftast nr man ser sprngningar p tuben s verladdar de medvetet utan laddare med ver spnning.

En lipo reagerar utan syre, det bsta frvaringssttet r i en lufttt behllare, d hinner man kasta ut ldan innan lokalen blir helt rk fylld.

Ha som vana att alltid storage ladda nr ni kommer hem s hller lipot ett lgt energivrde.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 393
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlgg
    ... En lipo reagerar utan syre, det bsta frvaringssttet r i en lufttt behllare, d hinner man kasta ut ldan innan lokalen blir helt rk fylld..
    En lufttt lda r nog inte s lysande eftersom ett brinnande LiPo genererar stora gasmngder. Detta leder till en kraftig uppbyggnad av trycket i ldan som i vrsta fall kan explodera med trkiga konsekvenser om man rkar vara i nrheten.

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Nstan inga vskor klarar ngot stort tryck innan de lcker s det r skert ingen fara. Du fr iallafall endast ut lite rk s det blir tid att ta den utomhus.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 393
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

D spelar det ju ingen roll om vskan r lufttt eller ej. Den lilla mngd "rk" som man kan hlla innesluten i en frn brjan lufttt vska som lcker rk r frsvinnande liten jmfrt med den mngd gas som utvecklas vid branden. Det viktiga r att vskan hindrar branden frn att sprida sig till andra freml. Rken slipper man nog inte undan om man fr en Lipobrand inomhus..

Den vska jag har (Robbe lipo tresor) r inte lufttt men den r mycket vlisolerad vilket frhindrar hga yttemperaturervid en brand.

Standard

Ok, s egentligen r det bara specialvskorna jag lnkade till tidigare som duger? =) Resten bara "duger en stund". Kan ju ta hl i gummipackningen, d far gaserna ut i bjar och inte rakt ut, tillsammans med eld. Tur man r noggrann med ackarna. Idag slngdes en till.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •