Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Räcker vattentät plastväska för LiPo-förvaring?

  1. #21
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Man kan välja fel program i laddaren vilket gör att batteriet laddas utan balansering och över mycket ström.

    Oftast när man ser sprängningar på tuben så överladdar de medvetet utan laddare med över spänning.

    En lipo reagerar utan syre, det bästa förvaringssättet är i en lufttät behållare, då hinner man kasta ut lådan innan lokalen blir helt rök fylld.

    Ha som vana att alltid storage ladda när ni kommer hem så håller lipot ett lågt energivärde.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    ... En lipo reagerar utan syre, det bästa förvaringssättet är i en lufttät behållare, då hinner man kasta ut lådan innan lokalen blir helt rök fylld..
    En lufttät låda är nog inte så lysande eftersom ett brinnande LiPo genererar stora gasmängder. Detta leder till en kraftig uppbyggnad av trycket i lådan som i värsta fall kan explodera med tråkiga konsekvenser om man råkar vara i närheten.

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Nästan inga väskor klarar något stort tryck innan de läcker så det är säkert ingen fara. Du får iallafall endast ut lite rök så det blir tid att ta den utomhus.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Då spelar det ju ingen roll om väskan är lufttät eller ej. Den lilla mängd "rök" som man kan hålla innesluten i en från början lufttät väska som läcker rök är försvinnande liten jämfört med den mängd gas som utvecklas vid branden. Det viktiga är att väskan hindrar branden från att sprida sig till andra föremål. Röken slipper man nog inte undan om man får en Lipobrand inomhus..

    Den väska jag har (Robbe lipo tresor) är inte lufttät men den är mycket välisolerad vilket förhindrar höga yttemperaturervid en brand.

  5. #25

    Standard

    Ok, så egentligen är det bara specialväskorna jag länkade till tidigare som duger? =) Resten bara "duger en stund". Kan ju ta hål i gummipackningen, då far gaserna ut i böjar och inte rakt ut, tillsammans med eld. Tur man är noggrann med ackarna. Idag slängdes en till.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    Standard

    Man SKA HA HÅL i lådan!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=OuH017ic6uo
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •