Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Flyg logg?

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard Flyg logg?

    Hej

    Finns det nån gratis färdig "flyg-loggbok" som Transportstyrelsen kräver för foto och film för komersiellt bruk

    Tacksam för tips...

    /F

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Om du menar vanlig flyglogg så finns en halv miljard gratis appar o online grejer.

    Googla flight log bara.

    En flight log för en quad är lite redundant om den är standardiserad som för flyg dock. Startar o landar på samma ställe, alla flygningar under 0,5, ingen flygning med instruktör etc..

    Har du kollat vad dom vill ha?

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Jag använder RC Logbook på min iPad för loggningen. Stödjer bara iOS. Bra om man vill hålla koll på platsen man flög, tid och framför allt batterier. För mig är den mest meningsfull för att hålla koll på hur många minuter jag kan flyga med respektive batteri. Appen kan antagligen upplevas lite krånglig av vissa då den har många funktioner och det i början kan vara utmanande att förstå hur det hänger ihop, men jag är nöjd. Men jag loggar bara för min egen skull, inte för transportstyrelsen.

    Beetle, du kanske kan länka till deras krav?

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard

    Hej

    Skall kolla på Rc Logbook, tack!Ur driftrapporten ska det framgå

    • total flygtid för varje luftfartygsindivid och pilot
    • typ av genomförda uppdrag
    • eventuella driftstörningar och avvikelser, inklusive korrigerade åtgärder.

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Testar en nu som heter Rc logit! , verkar funka bra , den bygger på qr koder så man får skapa och märka sina maskiner och batterier i en qr app , ganska enkelt och smidigt läser du bara qr koden och den hittar vilken maskin du flugit med och du kan ange avvikelser och typ uppdrag osv , du anger hur lång flygtid och med vilka batterier , hur mycket de laddats ur osv
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Snajdigt! Kan ju vara en ide för de flesta som kör el

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •