Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kamera platta för 25x25mm

  1. #1

    Standard Kamera platta för 25x25mm

    Häromveckan impulsbeställde jag en ny ccd kamera för att testa utan att behöva använda en voltregulator.
    http://www.securitycamera2000.com/pr...a-%252dDE.html

    Plattan för kameran i min blackout är anpassad för 32x32mm hål. Behöver nu tips på hur jag skall fästa den nya med 25x25mm hål. Några ideér?

    Det är nu det skulle vara bra att ha en 3D-skrivare.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Kolla här! Använd mindre skruvar och distanser som är överflödiga från dina propellrar

    https://www.youtube.com/watch?v=TWAyR__HzSo

  3. #3

    Standard

    Bra video, men den beskriver fortfarande standard storleken på kamera plattan. Jag får kolla runt lite.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Jag kör standardstorlek, men jag slår vad om att min metod funkar ändå:

    Pärlplattepärlor eller gemfan propadapters som distans (de är princip lika stora). 2,5mm (hellre lite mindre, men det var det minsta jag hade) buntband för att sätta fast kameran.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Ja, strunta i att skruva fast kameran använd buntband. Jag har likadan kamera och gjorde en ny platta, men upptäckte att hålen på båda plattorna ligger för nära varandra. nu kör jag buntband

  6. #6

    Standard

    Jag har några 3D plattor på ingång med olika graders vinkel. Får se hur de funkar.

  7. #7

    Standard

    Skriv gärna några rader om hur du tycker kameran fungerar när du provat. Gärna jämfört med den gamla PZ0420 kameran om du haft en sådan tidigare.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Skriv gärna några rader om hur du tycker kameran fungerar när du provat. Gärna jämfört med den gamla PZ0420 kameran om du haft en sådan tidigare.
    Film från DomHD med dem kameran

  9. #9

    Standard

    Jaha, verkar som om jag får tänka om lite. De smalaste buntbanden jag har är 2,5mm och är för tjocka för att passera hålen på kamerakortet. Tycker att standard borde vara M3.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Ok, jag kör runt bakom kameran å runt aludistanserna ovanför och en under linsen. Sitter som berget.

  11. #11

    Standard

    Jaha. Då blev jag desperat till slut och körde med gummiband. Kändes väldigt bra tills jag fick lite fart. Lite speciellt när kameran börjar vibrera. spelade in med dvr skall se ifall jag kan få upp lite film.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •