Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: quad... (FPV)

  1. #1

    Talking quad... (FPV)

    hejsan. är rätt så ny i denna RC värld.. men har lärt mig flyga lite quadcopter nu ochtidigare flygit lite större balsa plan som jag byggt. och nu tänkte jag att ja skulle köpa en FPV quadcopter för en billig peng..är de någon som har förslag på vart man hittar en bra billig byggsats RTF eller en färdigbyggd quad.
    har ingen kontroll så helst någon man får med en....
    det behöver inte vara FPV men hade vart kul..

  2. #2

    Standard

    Vad har du för budget? Vill du bygga en själv eller ska den vara färdigbyggd?

  3. #3

    Standard

    Jag vill ju bygga en själv.. men känner att jag måste lära mig lite mer om detta först.. så helst färdigbyggd.. budgeten går väl vid cirkus 4 5000 kanske. .. har inga grejor alls till rc...

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    http://www.hobbyequipment.se/dronare...tr-alubox.html borde väl vara något i så fall, det är dock så otroligt billigt att det nog knappast är några kvalitetskomponenter.
    En i klubben hade den radion, den har switchar som man kan reversera kanaler med, det är allt.

    Man måste tydligen köpa till egna batterier och laddare dock, skulle gissa på att den kör på 1300-1600
    mAh 3cell-accar och att även videomottagaren och skärmen i andra ändan går på 3cell-accar(12V) också så man kan ha en extra av samma typ till det.

    Med detta sagt vet jag inte ens vilken kontakt maskinen och övriga utrustningen på och chansen att man hittar accar som kör samma kontakter hittas är ganska liten så man åker nog på att köpa separata kontakter och löda dit nya på batterierna.
    Senast redigerat av Zallisen den 2015-04-29 klockan 10:52.
    ________________________________________
    Mina maskiner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •