Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Snälla hjälp mig med min x8a.

  1. #1

    Standard Snälla hjälp mig med min x8a.

    Hej
    Det är en Tarot ram 650 med Naza v2 med gps.
    Sitter T-motor Navigator Series kv 580 som snurrar T proppar kolfiber 3 håls 15x5. Flygs med 14.8V 10.000mah snart 16.000mah....så jag hinner felsöka skiten mer....
    Jag köpte denna begagnad osedd en kompis som passerade Åre påväg till Ystad tog med den. Den funkar mycket sämre än min Hubsan.

    Jag lägger en lank så ni ser hur den gungar rycker eller vad man vill kalla det.
    Har provat kallibrera ESC hade gain justering på pitch roll yaw från radion å det på filmen är det bästa som kommer ut av det mecket. Inget funkar.

    Videon är tagen när det "blåste" 2m/s

    https://www.dropbox.com/s/t7e3ehqwdijezjt/Skit%202_001.mp4?dl=0


    Den vill inte stå still. Att den driver lite är helt ok men inte dom här små wobblingarna. Går inte att flyga från skärmen pga detta. Känns orolig!

    Alla tips mottages gärna!
    Med vänlig hälsning Andre

  2. #2

    Standard

    Dropbox? Lägg ut på YouTube istället?

    Har den rätt vikt då?
    Flyger du med mittspak?
    Har du för stora proppar?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Jag fixar youtube direkt. Jag flyger mittspak får då hovrar den mindre ner mer upp
    Rätt vikt??? Jag har lastat min värdelösa Walkera qr x350 långt förbi vad den skulle orka lyfta den hovrar perfekt, tar bort all vikt flyger direkt igen. Inga problem. Vad skulle vikten ha för betydelse? Den sticker som ett troll rakt upp på 65%

    Om jag har för stora proppar? INGEN ANING därför jag frågar er experter ju;-)

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Du har provat att kalibrera allt igen? Via programmet vill säga.. Jag har sett en del videor på wobblande med naza v2, en del pga att dom flashat om en gammal till nyare programvara, och en del pga dålig kalibrering. Sen finns det folk som fått dom utbytta också för att dom varit defekta.

    Jag antar att du menar dom små rycken eller oscillationerna ibland?

    Som en note så e den stabilare än mina 2-350

  5. #5

    Standard

    Kolla så cog är rätt,den ser ut att vara rätt tung upptill. Har du möjlighet så testa med batterierna lägre.

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ser inget fel på den dåliga filmen, endast att någon hovrar en halv meter från marken"ground effekt", helt naturligt.
    Vill man ha hjälp så får man bjuda på sig själv och överösa oss med film/bilder och info om problemet, jag köper gärna din Hubsan!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Kan hålla med kenneth.. Händer det när du är högre upp? Ground effect orsakar sjuk turbulens.. Dock på mkt lägre höjd på mina småttingar..

  8. #8

    Standard

    Hur ser det ut om du ställer den lite högre upp i luften istället?

  9. #9

    Standard

    Nu Ligger en film i bra kvalitet på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=izpBdkA-we8, ni som inte ser felet bör sluta med all rc verksamhet och sadla om till tågbana;-)
    Givetvis är det INTE markeffekt. Den beter sig likadant på 10m men hade blivit en ännu sämre film att visa er....
    Hur blir man av med det, vilka piddar ska man mecka med?
    Boar jag ska ominstallera allt å prova igen, men det e prövat en gång...
    Kenneth Switcha bara över stålar så ska du få en Hubsan, ska du ha med kamera eller utan? På yrke står det Glidare så som du förstår är det förskottsbetalning som gäller.....

  10. #10

    Standard

    Tyvärr exakt likadant, det var för det var enklare att filma som det blev låg höjd...

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Jag hade provat att kalibrera allt i naza igen. O se vad som händer. Naza har väl bara sensitivity o inte direkt exakt pids om jag minns rätt?

  12. #12
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tack jag slutar genast, lycka till.

    Citat Ursprungligen postat av big_andre Visa inlägg
    Nu Ligger en film i bra kvalitet på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=izpBdkA-we8, ni som inte ser felet bör sluta med all rc verksamhet och sadla om till tågbana;-)
    Givetvis är det INTE markeffekt. Den beter sig likadant på 10m men hade blivit en ännu sämre film att visa er....
    Hur blir man av med det, vilka piddar ska man mecka med?
    Boar jag ska ominstallera allt å prova igen, men det e prövat en gång...
    Kenneth Switcha bara över stålar så ska du få en Hubsan, ska du ha med kamera eller utan? På yrke står det Glidare så som du förstår är det förskottsbetalning som gäller.....
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #13

    Standard

    Boar man kan ställa piddarna från 0-400%

  14. #14

    Standard

    Kenneth.Tackar!

  15. #15

    Standard

    PIDs. Men med så mycket vikt långt ner och högt upp blir det lite av en pendel. Så om en vindpust kommer så rycker den tillbaks för hårt och då hjälper pendeln inte till. Så tycker jag det ser ut som. PIDs i Naza är väl Roll, Tilt, Yaw samt Vertical och två st Attitude-värden? Ju högre värden, destå kvickare rycker den tillbaks. Ju lägre värde, desto segare. Det ska inte vara för högt. Det ska inte vara för lågt. Man brukar väl börja högt och sänka tills det slutar rycka, eller va det tvärtom med Naza? Dvs höja tills det börjar rycka och sen sänka.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #16
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Är alla inställningar rätt i Naza placering av GPS och IMU ? , vad är det för motorer mer exakt ( Tiger nr tex 3110 ) det känns som att propparna är för stora och snurrar för sakta och inte hinner korrigera som de ska

    Ett tag kollade jag lite på den och var lite intresserad när den var till salu
    Senast redigerat av Stiffe den 2015-05-05 klockan 17:59.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Om det är procentuell inställning i naza, så gör som vi gör när vi ställer in pid.. börja lågt, o öka tills det blir ryckigt.. Jag kan inte svära på att det är rätt sät där.. får kika med en polare, men logiken stämmer..

    Om du har väldigt mkt vikt på toppen får du nog ställa in pids för att passa din modell. Jag kör med batteri på toppen på min 250 o min hexa, så det blir en del inställningar för att få det att funka som jag vill..

    Börja lågt o jobba dig uppåt. Om det fukar som våra, så kommer den kännas slö på för låga pids, för att jobba sig uppåt till punkten att den oscillerar kraftigt.

    I om du har det orsakar långsamma oscilleringar vi för högt värde, P snabba vid för högt värde..

  18. #18

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Påminner exakt om hur min stora Y6:a med samma propellrar beter sig, och det har inte hjälpt hur jag än ändrat gainsen känns den i princip lika illa. Enda teorin vi har nu är att den kanske är för lätt så propellrarna är i för lågt varv så ska testa på med mer vikt eller mindre propellrar. Sen står testa med en annan flight controller som nästa punkt på listan för jag förstår mig inte ens på logiken i gains-inställningarna hos DJI WKM som den kör.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  19. #19
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Påminner exakt om hur min stora Y6:a med samma propellrar beter sig, och det har inte hjälpt hur jag än ändrat gainsen känns den i princip lika illa. Enda teorin vi har nu är att den kanske är för lätt så propellrarna är i för lågt varv så ska testa på med mer vikt eller mindre propellrar. Sen står testa med en annan flight controller som nästa punkt på listan för jag förstår mig inte ens på logiken i gains-inställningarna hos DJI WKM som den kör.
    Det är lite samma som jag tror , för stora proppar i förhållande till vikt och då för lågt varv
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #20

    Standard

    Tack alla för era svar! Hemskt tacksam! Ska pröva vikta upp den med två 8000mah ackar å öka idle något. Hoppas det funkar! Tack igen för ert engagemang!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •