Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Snälla hjälp mig med min x8a.

  1. #21

    Standard

    Jag bor i Ystad så är det någon i närheten som är duktig å vill ta en kik så betalar jag gärna. Måste få den att funka. Har inte råd att lägga 10000kr på ett bokstöd.....

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tja, du dömde ut mig, men bor utanför Malmö.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Lite dumt att döma ut Kenneth i början av tråden då han förmodligen är den med mest erfarenhet av den här typen av maskiner.
    Jag fick mig ett gott skratt iaf

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Orkade bara läsa till inläggen om vikt hit och dit.
    Den är rätt konsturerad stora batterier ovanpå till att motverka vikten från kameran som hänger under.
    Naza eh jag har aldrig använt kommer aldrig använda. släng i en pixhawk och autotune på den. så kommer den flyga finfint sedan.
    Men för att lyfta den lilla kameran är det överdrivet med kraft i de propparna i x8 konfiguration. du lär klara dig med en hexa med 6s och 300kv-400kv motorer 4s 580kv som din är är nästan samma varvtal som 6s och 380kv. och 6000mah totalt kan du flyga 10min+ Så ditt problem kan vara såpas enkelt som att du har för mycket kraft til lvikten. den lär ju inte väga mycket mer än max 5kg skulle jag gissa.

    Edit glömde skriva att hans 4s 580kv ger ungefär samma varvtal som en 6s setup och 380kv motor.
    Senast redigerat av eAk den 2015-05-13 klockan 06:05.

  5. #25

    Standard

    Tack igen för tips. Inväntar nu regnfritt så jag kan pröva lite....jag hoppas att folk inte tyckte jag var för spydig i svaret till Kenneth. När jag läste dina svar var jag på dåligt humör efter en misslyckad test samt att jag i ärlighetensnamn uppfattade svaren som lite otrevliga samt idiot förklarande. Jag har ju lyckats bränna mina broar hos Kenneth men jag är en ganska trevlig prickar så vill någon annan hjälpa mig så hoppas jag vi kan komma överens;-) Har ni några frågor om grävmaskiner, grävsystem anläggning så hjälper jag er gärna! Det är jag rätt hyfsad på!:-) stort tack igen för era svar. Jag hoppas möget kan flyga efter lite pill. Jag är lite ledsen men sambon är förbannad. Tyckte vi kunde åkt utomlands för dom pengarna...hahahaa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •