Då har jag hårdtestat en ny monitor, 10" Freeworld med DVR, mer än 30 flygningar med 5.8 och 1.2 bandet blev det i helgen.
Monitorn är riktigt bra och bilden syns bra även i dagsljus, den har även automatisk skanning(tar cirka 5 s) av 32 kanaler på 5.8bandet, vilket gör det lätt att hitta en ledig kanal på bandet. Den har inbyggt batteri som varar i cirka 2 timmar och det stämmer säkert, de tog inte slut för mig.

En kul finess är att den även har video utgång för t.ex DVR/Googles och vid användning så är bilden på skärmen fortfarande igång vilket innebär att det går bra att en åker med i brillorna och en annan ser på skärmen samtidigt. Den är utrustad med dubbla mottagare och antenner så mottagningen är helt OK, dock hade jag önskat mer av DVR spelaren, dels att den kunnat spela in i FullHD och att den inte var så känslig mot brus.

Såg att den kostade 2700kr i Sverige, vilket jag inte tycker den är värd. Importera den själv för drygt 1800kr inklusive allt då blir det mer intressant. Beställde via Alibaba, fungerade klockrent.

Nä, nu skall jag börja med tåg eftersom jag inte förstår mig på detta, så tjingel ling.
https://www.youtube.com/watch?v=nUKZ2m5ydZE