Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Sugen på 4s quad

  1. #21

    Standard

    Jag har flugit kanske 10-15 ackar med mina SN20 på 4S och jag är mycket nöjd. Har även krashat dem ett par gånger och inga problem än så länge. Så köp dem plus en kompatibel "programeringssticka" så du kan ändra inställningar och uppgradera mjukvaran.

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Jag har flugit kanske 10-15 ackar med mina SN20 på 4S och jag är mycket nöjd. Har även krashat dem ett par gånger och inga problem än så länge. Så köp dem plus en kompatibel "programeringssticka" så du kan ändra inställningar och uppgradera mjukvaran.
    jag köpte med blheli bootloader på mina. bara att ta en ftdi eller liknande usb till seriell 1 1-3k motstånd och en diod löda ihop med en servo kontakt. så kan man använda den.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    jag köpte med blheli bootloader på mina. bara att ta en ftdi eller liknande usb till seriell 1 1-3k motstånd och en diod löda ihop med en servo kontakt. så kan man använda den.
    Ok, ja det blir väl billigare om man redan har lite sådana prylar liggandes
    Jag använde en sådan här.
    http://www.dronematters.com/index.ph...sb-linker.html

    Dronematters har även SN20 i sortimentet. Dock inte lager just nu.

    Den verkar likadan som Afros.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=47724

  4. #24

    Standard

    USBASP är inget man kan använda?

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    USBASP är inget man kan använda?
    Vet ej. Jag har bara orginal atmel programerare. Men funkar den som en sådan kan man ju använda den. Och sedan köra 1wire med ftdi kabel. För framt8da flashning

  6. #26

    Standard

    Eller så kör man simonk bootloader (fungerar fint med blheli) och en usblinker. så slipper man tillverka några kablar

  7. #27

    Standard

    Är det att föredra att köra blheli med oneshot istället för simonk med oneshot? Har fått hem mina SN20A och väntar på att få hem några cobra 2204 2300kv.
    Vilken propkombination rekomenderar ni för 3s samt 4s med denna setup?

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kimp Visa inlägg
    Är det att föredra att köra blheli med oneshot istället för simonk med oneshot? Har fått hem mina SN20A och väntar på att få hem några cobra 2204 2300kv.
    Vilken propkombination rekomenderar ni för 3s samt 4s med denna setup?
    SN20 reglagen funkar bättre med BLHELI av vad jag läst i tråden på rcgroups. Iaf om man ska köra bromsning,oneshot och 4S på 2300Kv. Möjligt att dom fixar detta i nyare versioner av SimonK.

    Jag kör Cobra 2204 2300Kv SN20 HQ5x4.5 1300mah 4s 45-90C på min 220mm Blackout och det funkar bra.
    3S har jag inte provat. Beror på om du har plats för 6" eller inte. Annars kör på 5x4.5, lär ha kraft så det räcker ändå

  9. #29

    Standard

    Vad får du ut för ungefärlig flygtid med den kombinationen?

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    SN20 reglagen funkar bättre med BLHELI av vad jag läst i tråden på rcgroups. Iaf om man ska köra bromsning,oneshot och 4S på 2300Kv. Möjligt att dom fixar detta i nyare versioner av SimonK.

    Jag kör Cobra 2204 2300Kv SN20 HQ5x4.5 1300mah 4s 45-90C på min 220mm Blackout och det funkar bra.
    3S har jag inte provat. Beror på om du har plats för 6" eller inte. Annars kör på 5x4.5, lär ha kraft så det räcker ändå

  10. #30

    Standard

    Hur lång flygtid får du på den uppsättningen? Jag sitter fast med 9st 3s skräpbatterier från banggood men funderar på att beställa lite andra. Kommer få hem ett nanotech 4S 1000mAh 45-90C samt 3st SLS Xtron 3s batterier på 40C, olika mAh.
    Ska bli kul att jämföra batterierna och flygtider.

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Vad får du ut för ungefärlig flygtid med den kombinationen?
    Citat Ursprungligen postat av Kimp Visa inlägg
    Hur lång flygtid får du på den uppsättningen? Jag sitter fast med 9st 3s skräpbatterier från banggood men funderar på att beställa lite andra. Kommer få hem ett nanotech 4S 1000mAh 45-90C samt 3st SLS Xtron 3s batterier på 40C, olika mAh.
    Ska bli kul att jämföra batterierna och flygtider.
    3min typ med 1300mah 4S 45-90C och dom blir varma så lägre C är inte att rekommendera. Detta med en GP4. Det är ingen setup för långflygningar iaf hehe. Bullnosen på 2300Kv drar mycket ström men roligt är det. Många kör 1800mah då får man väl lite längre flygtid antar jag.

    Med Mobius lär det bli längre flygtid också.

    Allt beror jue på flygstil dock. Gillar att gasa mycket

  12. #32

    Standard

    Min väger 445g med nuvarande setup utan vare sig batteri eller mobius.
    Vet inte om jag kan göra så mycket mer på vikten med den här ramen. zmr250.
    3min låter rätt ok sålänge man kan gasa på under den tiden.

  13. #33

    Standard

    Okej men det borde gå bra ändå när det finns så mycket kraft att tillgå.
    Du spar jue ändå endel vikt med Mobius vs en Gopro.

    Citat Ursprungligen postat av Kimp Visa inlägg
    Min väger 445g med nuvarande setup utan vare sig batteri eller mobius.
    Vet inte om jag kan göra så mycket mer på vikten med den här ramen. zmr250.
    3min låter rätt ok sålänge man kan gasa på under den tiden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •