Reklam

Resultat 1 till 3 av 3

mne: Hjlp med infllbara landningsstll och kpa

Standard Hjlp med infllbara landningsstll och kpa

Hej!

Behver desperat hjlp med min T50 EDF jet som har problem med sina infllbara landningsstll och kpa. Modellen har tre landningsstll samt en ppningsbar kpa som alla styrs via en "controlboard" som ni kan se nedan. Det finns 4 kontakter med en plus och minus kabel som gr in p ena sidan av kortet och dessa r allts fr kpan + de 3 landningstllen. P andra sidan kortet finns ingng fr strm samt de kontakter som gr in i kanal 5 och 6 i mottagare.

Problemet r att jag inte kan f stllen eller kpan att fungera via sndaren. Vi testade att strmstta varje stll fr sig dvs ta ur en kontakt frn kortet och koppla in strm i kontakten direkt och d fungerar stllen. Sledes mste det vara fel p kortet eftersom strmmen inte kommer ut till resp kontakt (strm gr in i kortet det har vi mtt)

Frgan r nu om man kan koppla om s att man slipper anvnda kortet. Finns det switchar eller liknande som kan anvndas? Eller kan kortet lagas p nt stt?

Supertacksam fr hjlp d jag inte kan flyga planet som det r nu.

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	unnamed.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	110,9 KB 
Id:	52272

Reg.datum
    Nov 2007
    Inlgg
    415
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb Linkping

Standard

Har du kollat att signalerna ut frn mottagaren p ch5 o 6 r de du tnkt dej, t.ex genom att koppla ett par servon dr.
    Finns fler som haft bekymmer med dessa stll: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1421639
    /A

Standard

Japp, kanal 5 och 6 fungerar som de ska. Mste vara kortet som r trasigt

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •