Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp med infällbara landningsställ och kåpa

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Hjälp med infällbara landningsställ och kåpa

    Hej!

    Behöver desperat hjälp med min T50 EDF jet som har problem med sina infällbara landningsställ och kåpa. Modellen har tre landningsställ samt en öppningsbar kåpa som alla styrs via en "controlboard" som ni kan se nedan. Det finns 4 kontakter med en plus och minus kabel som går in på ena sidan av kortet och dessa är alltså för kåpan + de 3 landningställen. På andra sidan kortet finns ingång för ström samt de kontakter som går in i kanal 5 och 6 i mottagare.

    Problemet är att jag inte kan få ställen eller kåpan att fungera via sändaren. Vi testade att strömsätta varje ställ för sig dvs ta ur en kontakt från kortet och koppla in ström i kontakten direkt och då fungerar ställen. Således måste det vara fel på kortet eftersom strömmen inte kommer ut till resp kontakt (ström går in i kortet det har vi mätt)

    Frågan är nu om man kan koppla om så att man slipper använda kortet. Finns det switchar eller liknande som kan användas? Eller kan kortet lagas på nåt sätt?

    Supertacksam för hjälp då jag inte kan flyga planet som det är nu.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	unnamed.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	110,9 KB 
Id:	52272

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Har du kollat att signalerna ut från mottagaren på ch5 o 6 är de du tänkt dej, t.ex genom att koppla ett par servon där.
    Finns fler som haft bekymmer med dessa ställ: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1421639
    /A

  3. #3

    Standard

    Japp, kanal 5 och 6 fungerar som de ska. Måste vara kortet som är trasigt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •