Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tilt Racing Drone

  1. #1

    Standard Tilt Racing Drone

    Såg detta på cleanflights facebook http://www.tiltdrone.com/ verkar vara en svensk multirotor vars unika funktion är automatisk tilt för motorerna.

    Ser lite spännande ut, någon som vet något mer?

  2. #2

    Standard

    Ser intressant ut. Introvideon ger seriöst intryck. Synd bara att det inte fanns några FPV videos vad jag kunde se. Dom borde skicka en till Kajakmannen för testning

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Detta har jag funderat på länge. Men aldrig kommit fram till ett svar varför jag skulle bygga in extra komplexitet som ökar chansen till haveri.
    Citat Ursprungligen postat av Storflygarn Visa inlägg
    Såg detta på cleanflights facebook http://www.tiltdrone.com/ verkar vara en svensk multirotor vars unika funktion är automatisk tilt för motorerna.

    Ser lite spännande ut, någon som vet något mer?

  4. #4

    Standard

    Jag antar att den ända direkta fördelen är minskat luftmotstånd. Ingen som funderat på en mer strömlinjeformad design istället? typ en kaross och smalare ram?

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Även med kaross + strömlinjeform så måste ju kroppen vinklas upp rätt rejält jämfört om man kan vinkla motorerna.
    Men visst blir det mera komplicerat och säkert också ömtåligare.
    Roger

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Jag antar att den ända direkta fördelen är minskat luftmotstånd. Ingen som funderat på en mer strömlinjeformad design istället? typ en kaross och smalare ram?
    Dom har kaross till salu
    Men som Eak skrev är jag också tveksam till om det är värt det då det är fler delar som kan krångla/gå sönder.
    Som ren racer för att flyga i hög fart på t.ex. 6S i 150km/h kan jag dock tänka mig att man får trevliga fördelar om den håller för det jämfört med att vinkla motorerna och kameran på en vanlig ram pga. minskat luftmotstånd och att man kan hålla kameran mot horisonten.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-05-11 klockan 19:37.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har funderat en stund idag på en droppformad huv som sitter i samma vinkel som fpv kameran. Då så vitt jag vet är droppen den effektivaste formen.

  8. #8

    Standard

    Hade ju varit roligt med en mer teknisk beskrivningen med, lite mer info om tiltfunktionen etc.

  9. #9

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •