Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

mne: Kvalite p frvaringsvska till Taranis?

Standard Kvalite p frvaringsvska till Taranis?

Hej!
    Jag ngrar mig att jag inte kpte med en frvaringsvska till min Taranis och funderar p att bestlla en separat. Ni som har vskan, verkar det vara bra kvalitet p den eller r det bttre att kpa ngot annat?

/Mats

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 583
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard

Jag r njd med min vska, foamet hller, aluminiumen r lite tunn men andra sidan har den inte ftt s mycket stryk, ser ut som ny efter ett par r i vska, p flt, p bnken etc. Hade inte haft emot lite mer plats i vskan fr fler lipos etc.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof p riktigt men anvnder samma forumnamn som jag har p mnga andra forum.

Standard

Ok, det lter bra! T9Hobby sljer vskan fr 24 Pund vilket blir strax ver 300:- plus frakt. Det r vl inte s mycket att sga om.

/Mats

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 827
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Inte vertygad om kvaliteten och den r rtt "tunn" (man fr trycka p en del fr att stnga den) s jag skulle kpa en vska p t ex Bauhaus. Har en sn sen mnga r som jag haft min Futaba i och den har fungerat utmrkt och r betydligt stabilare men f i ungefr samma ytterformat frnsett att den r lite "tjockare" (djupare kanske man kan sga). Tror den ligger i samma prisklass som "original-vskan".
    Roger

Standard

Den r ingen hjdare alls, jag har tv stycken som inte verlevde transporten till Sverige.
    Har rddat den ena genom att byta ut den metallfrgade plywood skivan mot plexiglas. Men den duger verkligen inte fr ovarsam hantering.

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Inte vertygad om kvaliteten och den r rtt "tunn" (man fr trycka p en del fr att stnga den) s jag skulle kpa en vska p t ex Bauhaus. Har en sn sen mnga r som jag haft min Futaba i och den har fungerat utmrkt och r betydligt stabilare men f i ungefr samma ytterformat frnsett att den r lite "tjockare" (djupare kanske man kan sga). Tror den ligger i samma prisklass som "original-vskan".
    Roger
    Hur fungerar det med foamen i en sdan, fljer det med s man kan skra ut sjlv?

/Mats

Standard

Hittade den hr sidan d jag skulle ska p Bauhaus. http://customcases.se/cases/alu-case...FaLUcgodPAkAEA

/Mats

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 827
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Det r ingen av de vskor du hittat via lnken. Jag tror att det var inredning i skumplast men numera har jag en stadigare (och mindre utrymmeskrvande) inredning av typ "liggunderlag" och med tunn plywood som avskiljare - fr man fr plats med mera n sndaren med lite vettig inredning och annat n skumplast. Jag fr in en iCharger 106B, ngra ackar typ 3S2200 samt en liten plastlda med lite smprylar frutom sndaren - en Futaba 10C.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Det r ingen av de vskor du hittat via lnken. Jag tror att det var inredning i skumplast men numera har jag en stadigare (och mindre utrymmeskrvande) inredning av typ "liggunderlag" och med tunn plywood som avskiljare - fr man fr plats med mera n sndaren med lite vettig inredning och annat n skumplast. Jag fr in en iCharger 106B, ngra ackar typ 3S2200 samt en liten plastlda med lite smprylar frutom sndaren - en Futaba 10C.
    Roger
    Nej det frstr jag d du hittade din p Bauhaus Det var bara det att jag rkade hamnade p den dr sidan med vskor. Det r kanske inte s dum id att kpa en lite strre vska s blir det dels enklare att f med sig allt plus att man har ett bra stlle att frvara bde sndare, laddare och vad man kan behva stoppa undan.

/Mats

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 827
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hr kommer lite info om mina vskor...
    * Taranis-vskan - 320 mm * 280 mm * 122 mm
    * Bauhaus-vskan - 320 mm * 230 mm * 155 mm
    Jmfrande bild...
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	20150513_142414.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	68,8 KB 
Id:	52301

Taranis-vskan...

Namn:	20150513_143029.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	71,2 KB 
Id:	52302

Bauhaus-vskan...

Namn:	20150513_142941.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	76,5 KB 
Id:	52303

Bauhaus-vskan r avsevrt stabilare och anvnd under mnga r med olika inredning och innehll - den r nog i denna inkarnation inne p sin 3:e sndare... I ocket har jag "vffel-skumplast". Det som frmst skiljer r att den r stabilare samt drygt 30 mm "hgre" under locket.
    Hlsningar
    Roger

Standard

Jag ska kolla runt lite p vad varuhus och byggmarknader har att erbjuda fr olika vskor. Man borde kunna kpa lmplig skumplast och lgga i flera lager och sedan skra ut fr det man vill stoppa i vskan. D kam man ha ett helt lager i botten och i locket.

/Mats

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 827
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Den jag har finns fortfarande att kpa p Bauhaus - tyckte det stod 199 kr p hyllkanten.
    Roger

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •