Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: airmedia.se

  1. #1

    Standard airmedia.se

    tänkte beställa inom sverige för en gångs skull men min beställning från i måndags har fortfarande inte skickats, utan den behandlas. ganska dåligt tycker jag... någon annan som köpt därifrån?

  2. #2
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Jag har köpt ifrån dem tidigare och det har inte varit några problem.

    Du får tänka på att svenska firmor ofta endast har en person bakom fasaden. Det står också tydligt på hemsidan att de/hen numera jobbar/har öppet två dagar i veckan....

    Slå dem en signal (eller maila) och fråga, de flesta jag har haft att göra med är väldigt ordentliga och service minded, men de har helt enkelt ont om tid.
    Kör så det ryker!

  3. #3


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    fr Airmedia tror jag att får räkna med lite lev.tid.
    Annars är servicen mm mycket bra.
    Köpt en hel del där och är mycket nöjd.
    Du får väl putsa på något annat medans du väntar ? :-)

    // Mats W

  4. #4

    Standard

    Jag och andra i vår klubb har handlat på Airmedia utan problem och med bra service. Oftast går det snabbt men ibland kan det dröja något med leverans och/eller svar på mail av skäl som Cox är inne på.
    /Leif

  5. #5

    Standard

    Jag har också goda erfarenheter men Ove driver väl företaget på deltid och har nog mycket annat att göra vilket jag tror står på hemsidan. Bland annat är han ordförande för Svenska RC-flygföbundet som driver detta forum

    /Mats

  6. #6

    Standard

    Så hör står det på hemsidan: "På grund av stor arbetsbelastning kommer jag att minska öppettiderna på Air Media. Numera har jag öppet två dagar i veckan. Onsdagar och Torsdagar 10.00 - 17.00"

    /Mats

  7. #7

    Standard

    Jo jag förstår att de bara har öppet två dagar i veckan men nu är beställningen gjord förra veckan i måndags och jag hännu inte fått något. Tycker det är dåligt.

  8. #8
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Kontakta Ove direkt och red ut problemet. Ibland reser han.
    fredrik

  9. #9
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag har mycket att göra som sagt. Den som väntar på något gott - väntar alltid för länge... Tyvärr.
    Mitt dygn har bara 24 timmar och AM utgör numera en mindre del av mitt dygn.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  10. #10

    Standard

    Jo, jag förstår att du har annat att göra. Men det fmåste finnas en text på hemsidan tillsammans med texten om öppetdagar som talar om för kunden hur läget är så kunden inte förväntar sig att grejerna skickas så snart som möjligt vilket är det man utgår ifrån med nätbutik, dvs under dagarna då airmedia ska ha öppet enligt hemsidan. Det är inte fel av kunden att förvänta sig att något som köps också skickas inom kort.

    Många i denna tråd har förklarat varför det är svårt att hinna med allt o det förstår jag men det måste framgå tydligt. Får ju inte komma som en överraskning efter man har betalat att grejerna kanske får ligga ett bra tag innan något hinner ordna allt.

  11. #11
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Så jag skulle lägga andra kunders ordrar som beställt före dig åt sidan? Jag betar av beställningarna i tur och ordning i den takt jag hinner med. Det tycker jag är det mest rättvisa sättet.
    Ove (AM) Nielsen

  12. #12

    Standard

    Jag har inte sagt att du ska lägga andras ordrar åt sidan. Jag säger att det ska framgå på din hemsida att du har ont om tid för Airmedia och därför kan det dröja 1-x dagar innan en order behandlas/skickas. Som det är nu står det att Airmedia har öppet två dagar i veckan och då antar man att ens order behandlas åtminstone inom en vecka.

  13. #13
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Beställningar i sverige borde vara levererade till kund inom 3 arbetsdagar, annars räknas det som att ordern kanslerad och pengarna bör returneras. Om inte handlaren medelar kund om brister i hanteringen.

    Beställaren kan då beställa på annat håll.

    Tyvärr är detta verkligheten om en en firma skall överleva.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #14

    Standard

    Fraktbolagen tar ofta tre dagar på sig

  15. #15

    Standard

    Kenneth och pumpe, 3 dagar kan man ta men nu har det gått 11 dagar sedan beställningen gjordes så jag får nog maila igen och begära pengarna tillbaka. Och handlaren har "meddelat" kund dvs svarat på mail från mig. En gång med " Jobbat med annat, skickas nu" Nästa gång efter inget skickades "jobbat med annat". Oklart när grejer ska skickas.

  16. #16

    Standard

    Jag svarade bara på Kennets inlägg. Att få sakerna levererad på tre dagar är ofta en omöjlighet. Jag håller med dig om att det borde stå leveranstid på hemsidan.

  17. #17

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Inom sverige o när jag beställt saker i vettig tid har jag alltid sakerna hemma dagen efter. Beställde saker från grekland för nå vecka sen o de tog bara 6 dagar att få hem de

  18. #18

    Standard

    Så här står det i Trygg E-handels rekomendationer

    5. Leverans

    Konsumenten ska vid köptillfället informeras om leveranstiden. I det fall företaget inte avtalar leveranstid ska konsument utan onödigt dröjsmål och inom 30 dagar mottaga sin leverans. Om företaget inte kan leverera inom avtalad tid ska konsumenten utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Kan företaget inte heller åtgärda felet inom skälig tid har konsument rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar. Man får som företag inte friskriva sig från ansvar vid leveransförseningar. https://www.tryggehandel.se/?sida=krav

    Inom 30 dagar om ingen leveranstid avtalats alltså. Elva daga är nog inte så mycket att gnälla över. Trygg E-handel tycker sig dessutom ställa höga krav för att få använda deras symbol. Nu använder väl inte Airmedia deras symbol men men det säljer ju ändå lite om vad som är rimligt att begära.
    Var Kenneth E fått 3 dagar ifrån vet jag inte. Om man bor bara lite på sidan storstan tar ett paket ofta tre dagar att transporteras. För att få paketet nästa dag måste det sändas som brev och får då inte vara så stora grejer. Sedan kan jag väl hålla med om att leveranstiden är en konkurrensfaktor så visst ligger det något i att det kan vara svårt att överleva på sikt med för långa leveranstider. I vår Hobby tycker jag att man är bortskämd med att grejerna ligger i brevlådan en eller två dagar efter leverans.

    /Mats

  19. #19

    Standard

    Jag tycker fortfarande att man har en skyldighet att leverera tjänsten inom rimlig tid om man tagit betalt. Det ska stå på hemsidan att leverans kan ta upp till 30 dagar alternativt ska man inte motta betalning innan varan är skickad. Får se om jag får svar idag.

  20. #20
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad, jag bor också på landet. Och får i regel paket på 2-3 dagar och skulle inte acceptera längre lev tid om inte jag blir informerad om annat.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •