Reklam

 
Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 9141516171819
Resultat 361 till 363 av 363

Ämne: Ännu en idiot

  1. #361

    Standard

    Det är Bokis ordval... citat: "Vad som faktiskt har hänt är att TS markerat vad som ogillas"
    Därför skrev jag det mest riktat mot honom.


    Det som TS gjort fel är att de tolkat våra och andras regler och sedan gått ut med att det är det som gäller.
    Resultatet enligt deras "tolkning" blir att: Vi har lagar/regler - dessa tolkas av TS och sprids ut som nya lagar/regler.

    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #362

    Standard

    Jag trodde det var tvärtom: att rcff tagit ts lagar och gjort dem till sina egna regler?

  3. #363

    Standard

    Hej!

    Jag pratade idag på telefon med tornet på flygplatsen. Det är bl.a. de som står som kontaktpersoner på drönarkartan för CTR

    Den person jag pratade med tycker det upplägget är konstigt då de ibland har väldigt mycket att göra med antal plan i luften att hantera och då har de inte tid att slöprata med någon som söker ett tillstånd för att få flyga inom CTR.

    (han avbröt samtalet flera ggr och pratade med flyg i luften)

    Tydligen är det stora problem även med byggkranar och liknande som bara poppar upp här och var...

    I vår CTR finns det 2 st modellflygfält varav ett är OK och där kan man flyga upp till 400 fot, det andra fältet ligger betydligt sämre och där måste det tas beslut om hur de skall gå tillväga.

    Intressant är dock att det verkar vara stora problem även på deras sida vad som gäller.

    Tyvärr var den ansvariga på semester, jag ringer och pratar med honom på måndag för att reda ut fler saker.

    T. ex vill jag veta hur många ansökningar det är för att få flyga drönare, jag vill veta vad som händer om man inte ansöker och jag vill veta vilka det är som söker.

    Anledningen till det är att vi har haft flera stora evenemang lokalt som allt sker inom CTR och all denna flygning är förbjuden enligt UAV-regler samt ej tillåten enligt modellflygsregler(flygning över bebyggelse, flygning över folksamlingar osv)

    Det finns flera företag som struntar i att göra rätt - jag är sugen på att dra iväg en polisanmälan för att se vad det leder till att bryta mot alla dessa regler som vi tvingas följa.
    Senast redigerat av UndCon den 2015-09-24 klockan 15:00.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •