Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mitt första flygplan

  1. #1

    Standard Mitt första flygplan

    Hittade en gammal bild på mitt första bygge, det var för 20 år sedan exakt denna sommaren. En Blue Phoenix.
    Här var man en riktig snygging =)



    Det här var min första radio:
    En Hitech Focus 4 =)


  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    "Här var man en riktig snygging =)"

    ?? Vad hände sedan??

    Äh, bara skojade.

    Jag håller på att rensa och städa bland mina filer 4Tb, tror inte jag behöver alla filer och så är det faktiskt. Jag hittade också bilder på min första radio Futaba 4 kanal en brun sådan garanterat fri från mixar och annat datastyrt, trot om ni vill, det gick att flyga ändå. Fast idag tycker jag min DS-16 är bättre på mycket, men inte enkelheten, dessa apparater bara gick och gick. tror jag gav bort den för 5 år sedan till en som skulle flyga på 27-bandet och då var den 34 år gammal.
    Min första modell han jag aldrig fotografera, den höll i 9 sekunder, det var den tiden det tog att göra en lopping från start för den modellen.

    Det är kul med nostalgi.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Standard

    Hehe, sen blev jag aningen snyggare

    Ja det gick att flyga utan mixar, det var lite annat på den tiden, man kraschade, reparerade, byggde nytt, kraschade igen osv, så lärde man sig att flyga på den tiden, inga simulatorer på datorer mm, för då fanns det typ inga datorer =)

    Jag flög faktiskt min metanolhelikopter, en nexus 30 med denna radio, pitch och gas på samma kanal, funkade perfekt =)

    Har även jag gjort en loop direkt från start, med ett helt nytt flygplan, men det höll faktiskt helt ok ändå.


    Min Blue Phoenix byggdes senare om, vingarna kapades precis där vinkeln börjar och skevroder byggdes in, sen åkte en liten 10c motor på tror jag det var, flög inte alls bra =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •