Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: KJ fpv tränar!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Cool KJ fpv tränar!

    Ett första försök att göra en fpv film i Imovie har inte flugit speciellt mycke fpv heller. Kul, kommer aldrig att flyga rc som vanligt igen.

  2. #2
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    En tur till på A-jaurs golfbana börjar att få bort jello i bilden och skakningarna som piloten har för sig



    Alla borde testa flyga Fpv

  3. #3

    Standard

    Vilket fint ställe att flyga på
    Fastnade också får FPV och har inte flugit vanligt sen dess.

  4. #4
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Sådär en skogsfilm som utlovat, men jävul sakta det gick mot för att glida runt på himlen utan hinder, men kul var det! kommer att nöta i skogen ett tag framöver för att få upp lite fart å känsla :-)



  5. #5
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Yes copterdude finns hur mycke möjligheter som helst!

  6. #6
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Tack killenheladagen grymt svar, bästa jag fått på länge ska se om jag hinner testa ihelgen å ändra pid.
    du förresten som verkar ha koll, vad ska jag ändra för att få den att rolla och loopa snabbare, är rc rate eller roll rate och pitch rate? Har läst lite olika idéer om vilken man ska ändra.
    har rc rate på 1.0 och roll och pitch rate på 0,5 alltså stock settings.

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Hej!
    tack för komplimangen, försöker hjälpa till så mycket som möjligt, även om jag är bara nåt år gammal i hobbyn så är PIDloopen nåt jag blivit nödgad till att bli envist bekant med!
    Tyvärr som du har jag kört cc3d genom LibrePilot och ej använt cleanflight som jag förstår att du som jag nu på måndag blir hänvisad till, vet ej alls hur du ställer nåt i cleanflight då jag ej har erfarenhet av programvaran och terminologin är annorlunda också, nåt som jag bävar inför måndag då en zmr250 kommer med naze32 m cleanflight.

    Hade du frågat samma fråga i Librepilot hade jag kunnat svara och ge dig inställningaar för exakt hur många grader en given axel roterar per sekund.....

    Hur var radiosetupen i cleanfligt? enkel? , skall köra pwm eller sbus m Futaba T8J!

    Mvh Gustaf!

    det ser riktigt härligt ut, har du testat trebladsproppar? bullnose såklart...=)

  8. #8
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    En liten tur runt kåken med nya budget miniquaden, känns otroligt smidig med cc3d kortet.
    snart när man blir varm i kläderna så blir det väl till att flippa å rolla



    Ska aldrig sluta flyga FPV!

  9. #9
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    En tidig morgonflygning som slutade i att ena motorkannan släppte och slutade med en krasch :-(


  10. #10
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Så där, då har man haft flip och roll premiär i rattitude läge törs inte riktigt gå på rate än. Hade pitch och roll inställda på 360 deg/s och max rate på 450 vet ej varför man ska ha så, men hittade att det var en bra början ställde även ner max angle till 90 från 105 det var visst bra det åxå. Tyckte att den snurrade sakta men kanske man var för feg att spaka ordentligt.


  11. #11
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Roligt att det går framåt. Jag körde rätt länge i stabilize mode men den dan man övergick till rate satte punkt till stabilize mode. Finns ingen återvänd . Simulatorerna (freefpvrider och hotprops) hjälpte till att starta med rate också.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  12. #12
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Roligt att det går framåt. Jag körde rätt länge i stabilize mode men den dan man övergick till rate satte punkt till stabilize mode. Finns ingen återvänd . Simulatorerna (freefpvrider och hotprops) hjälpte till att starta med rate också.

    exakt samma för mig, dagen jag slog switchen till rate slog jag aldrig tillbaka till autolevel, nu börjar min cam peka upp så mycket dock att jag switchar till autolevel strax innan jag landar - för säkerhets skull.
    Och det var fpvfreerider och liknande sims som gav självförtroendet att göra det precis som du!

  13. #13
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Jag kör vanliga trebladare nu, inte provat bullnose bara tvåbladiga bullnose kändes som om det var mer tryck i dom mot vanliga 3or. Lite bök var det med radion tyckte jag innan man hade fått alla mode reglage att stämma. Själva radio setupen var lugn men hade problem att få den att arma, var tvungen att höja epa till 120% på radion/trottelkanalen i lägsta läget för att få min värdet under armerings värdet men sen gick det fint. Kör emax skyline32 Fc i cleanflight med Boris betaflight 2.6.1 firmware med airmode, tycker att quaden flyger grymt i acro mot för med cc3d kortet, cc3d tycker jag var stabilare i stable mode än emax Fc. Men lite justeringar kommer man alltid ha kvar :-) för nöjd blir man väl aldrig. Nu måste jag fixa några småclips till motoraxeln då det ena gick sönder :-(
    Senast redigerat av KJ! den 2016-05-14 klockan 20:10.

  14. #14
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KJ! Visa inlägg
    Jag kör vanliga trebladare nu, inte provat bullnose bara tvåbladiga bullnose kändes som om det var mer tryck i dom mot vanliga 3or. Lite bök var det med radion tyckte jag innan man hade fått alla mode reglage att stämma. Själva radio setupen var lugn men hade problem att få den att arma, var tvungen att höja epa till 120% på radion/trottelkanalen i lägsta läget för att få min värdet under armerings värdet men sen gick det fint. Kör emax skyline32 Fc i cleanflight med Boris betaflight 2.6.1 firmware med airmode, tycker att quaden flyger grymt i acro mot för med cc3d kortet, cc3d tycker jag var stabilare i stable mode än emax Fc. Men lite justeringar kommer man alltid ha kvar :-) för nöjd blir man väl aldrig. Nu måste jag fixa några småclips till motoraxeln då det ena gick sönder :-(
    Har kört utan motorclip på en quads ena motor läänge, magneterna skall hålla den kvar i drift som jag förstår det, någon får gärna fylla i så KJ inte tappar motoraxel i luften!

    Skickat från min ST26i via Tapatalk

  15. #15
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Normalt tappar man inte motorn, utan motorn blir svagare ju mer konan åker ut, klart drar man på så kan det säkert hända. Hur vet jag det, jo jag har själv kört utan clips under en längre tid.

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Har kört utan motorclip på en quads ena motor läänge, magneterna skall hålla den kvar i drift som jag förstår det, någon får gärna fylla i så KJ inte tappar motoraxel i luften!

    Skickat från min ST26i via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #16
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Tack ska du ha! Ska kolla upp dom där simulatorerna😎

  17. #17
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Fan vad tiden går fort, första flygningen på tre månader blev det i helgen.



    Måste bli mer flygning, för fpv är det bästa :-)

  18. #18
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    efter några månader uppehåll så tänkte jag lära mig flyga i rate, gick fint tills jag switchade tillbax till attitude för att landa säkert men då tappade jag kontrollen, kan cc3d påverkas av kylan eller någon annan ide om vad som hände, funkade felfritt i rate bara lite osäker pilot.




    -20 var det förresten

  19. #19

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det där har jag också varit med om på min quad med cc3d. Flyger rate och sedan flippar över till attitude så börjar den luta, vet inte vad det beror på.

  20. #20
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Har funderat om man har quaden i för mycke vinkel av vad attitude är inställd på, men funderar än!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •