Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: FPV till Phantom 1

  1. #1

    Standard FPV till Phantom 1

    Hej!

    Fick tag på en Phantom 1 för ca 2000kr och undrar nu om någon kan guida mig till hur man kan göra för att få FPV på den, som jag förstått så blir det interferance mellan GoPro3 Black wifi och Phantomen vilket gör att man inte kan köra den lösningen, stämmer detta? Annars vore det så fint att kunna köra på det sättet då man kan ha gopron direkt till mobilen.

    Vilka andra lösningar finns det? Bästa vore som sagt att koppla gopron på något sätt till mobilen/paddan så man slipper köpa en skärm då det verkar vara dyrt.

    Är lite av en rookie och har Phantomen för att lära mig flyga inför framtida inköp.
    Senast redigerat av rapparsvem den 2015-05-26 klockan 09:41.

  2. #2

    Standard

    Jag har koll på Vision-modellerna... men inte 1an.
    Vilken frekvens kör Phantom 1 på RC-länken? Vision kör på 5.8GHz för RC-länken.
    Har Phantom 1 nån Wifi-länk för nånting? I så fall är den säkert 2.4GHz och detsamma kör väl en GoPro Wifi på, eller?

    Annars är det väl bara GoPro-livefeed-kabel -> videosändare (rätt frekvens) och skaffa en videomottagare samt monitor/goggles.

    Hänger GoPron i en gimbal, tänk på att du ser det GoPron ser. Så om kameran är riktad ner så blir det lite knepigt FPV-flyga.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    TX Parameters - Working Frequency - 2.4GHz ISM

    Står det på hemsidan, innebär det att det kan bli störningar mellan GoPro:n och kontrollen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •