Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 119

Ämne: eAk ZMR 250 race quad

  1. #41

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tänkte man skruvar fast en motor och kör ner dom med fräsen eller något.

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag kom DHL till dörren med julklappar.
    40 proppar och en ny gopro lins.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150612_105316.jpg 
Visningar:	143 
Storlek:	91,7 KB 
Id:	52804

  3. #43

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    5040 propparna var för klena för mig på 3s. 3d printade en kap jig som jag satte fast på min proxxon multislip. Kapade 4paket med 6040 till bullnose 5040 och dom funkar finfint på 3s.

  4. #44

    Standard

    Skulle man kunna få köpa en sån 3d präntad jig?

  5. #45

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Skulle man kunna få köpa en sån 3d präntad jig?
    Det kan man få. Men du behöver ha samma proxxon multislip som jag har för att veta att den passar.
    Men det är typ den billigaste dom har. Tror jag betalade 700kr för ett kit med slip och nätdel med massa kap skivor till och sådant.
    eller om du har åter på den du har kan jag ändra storleken på hålet och hoppas den passar rakt av.

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Var ute och flög igår knäckte 1-3 proppar varje krach. Så extra tåliga kan jag då inte säga att dom är. Jag fick blåa dom kanske är sämre. Tappade också bort min mobius. Ska ta fram metall detektorn och leta idag tänkte jag. Det var ändå ett dyrt minneskort i.

  7. #47

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag har jag storshoppat. Det blev 4st cobra 2204 2300kv det blev 5st dualsky 2206 2300kv (då jag var rädd för att inte cobra skulle dyka upp lagom till tävlingen. Men fick ett mail på kvällen att dom fanns inne så aja då har jagm otorer i reserv åtminstonne.) Det blev 50 packet med DAL 6040 röda. Hoppas dom håller bättre än de blåa.
    Det blev också 3st 3s 1500mah 65c dinogy och 3st 4s 1800mah 65c dinogy batterier.

    cobra 2204 2300kv motor http://www.multirotorparts.nl/motors...e-adapter.html

    2206 2300kv dualsky motor http://mlhobby.com/multirotor/motore...0-27gram-2-3s/

    6040 inte så speciellt oförstörbara proppar http://www.surveilzone.com/High-Qual...r-CWCCW-g-1351

    3s 1500mah 65c http://www.dronematters.com/batterie...00mah-65c.html

    4s 1800mah 65c http://www.dronematters.com/batterie...00mah-65c.html

    Sådär nu borde mitt lager på mini 250 delar räcka ett tag tror jag.

  8. #48

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Eak: kan man få köpa 4 av dina kapade propellrar för att prova om de passar mig innan jag bygger jigg och köper el verktyg?

  9. #49

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulwur Visa inlägg
    Eak: kan man få köpa 4 av dina kapade propellrar för att prova om de passar mig innan jag bygger jigg och köper el verktyg?
    Det är lösbart.

  10. #50

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då jag kommer att få mina cobra 2204 2300kv på måndag tänker jag likabra att inte montera mina dualsky 2206 2300kv. Utan jag kan lika gärna sätta ihop en extra ram med dom då Jag har alla delar som krävs för en extra ram liggandes. Så får den fara reserv quad ifall något går snett när man är ute och flyger.

  11. #51

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär fick monterat mina cobra 2204 2300kv tillslut. Jag gjorde också nya kortare armar som är lite smalare men fortfarande bredare än orginal. Då jag tänkte att man vill ha lite mer effektivitet. Får hoppas det håller. 3.51 mm kortare är armarna för att ligga på rätt sida 250 klassens storlek. Det går precis att få på 6 tum med ca 4 mm tillgodo mellan proppar. Men den är ämnad att flygas med 5 tum. Antingen 5x4 vanliga eller bullnose. Hoppas den känns trevligare på 3s nu med 300 mer kv. Den gick inte flyga på 2000kv 3s och 5x4 propp. Jag har laddat mina dingy 65 batterier så det är bara att testa dom så fort jag kommer hem ifrån jobbet imorgon om vädret tillåter. Måste ju tuna om pid nu också när man har andra motorer.

  12. #52

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den flög bra tills ena reglaget stod i höga lågor.

  13. #53

    Standard

    Ouch, SN20A som brann? Hann du krasha några gånger innan den dog eller var det vid Maiden?

    Mina har funkat OK med cobra 2208 2000kv, 4S och HQ 6x4.5 props hittills iaf. Ca 85A WoT. Monterade dem på foam-tejp för minska påfrestningarna vid "hårda" landningar.

  14. #54

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    mina var monterade på skumgummi från motor lådorna. Det var på 4e eller 5e acken.
    2204orna är oerhört dåligt skyhddade från smuts. det finns ingen kant pem som hindrar smutsen att komma upp till magneterna eller skyddar lindningarna. Jag ska ta epoxy på mina lindningar i fortsättningen. En fas på motorn har gått och reglaget blev till en liten kol bit. precis som med KISS. Kan ju också vara release candidate på blheli 14 fel också fö det är ju andra reglaget jag poppar nu sedan jag bytte till release candidate.

    Citat Ursprungligen postat av nordicguy Visa inlägg
    Ouch, SN20A som brann? Hann du krasha några gånger innan den dog eller var det vid Maiden?

    Mina har funkat OK med cobra 2208 2000kv, 4S och HQ 6x4.5 props hittills iaf. Ca 85A WoT. Monterade dem på foam-tejp för minska påfrestningarna vid "hårda" landningar.

  15. #55

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


  16. #56

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då mitt naze32 la av när reglaget brann. Så testar jag något nytt. tänker montera mitt nya naze32 uppockner plus roterat så usb porten hamnar på vänster sida. Jag har lödat fasst en vinklad stiftlist på undersidan att koppla mina servo kontakter från reglagen till. Så att jag enkelt kan flasha om dem vid uppdatering/ändring inställningar i Blheli. Kommer lägga till halvcirkel med 3mm tjock kolfiber ytterst på armarna runt cobra motorerna. Då dom är extremt illa designade och sdläpåper in grenar/jord/ALLT som går in vid en hård landning. Vilket är mycket illa. Säkert därför mitt reglage brännde.

  17. #57

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den flög tillräckligt till att vinna iallafall.

  18. #58

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Grattis eAK.
    Det hade varit kul och få se lite film o bilder från racen.

  19. #59

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Grattis eAK.
    Det hade varit kul och få se lite film o bilder från racen.
    Får hoppas det läggs upp något bra på Youtube. Jag glömde ju minneskort ett till mina Googles

  20. #60

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Får hoppas det läggs upp något bra på Youtube. Jag glömde ju minneskort ett till mina Googles

    här har någon lagt upp några klipp

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •