Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad är min radio transmitter kompatibel med? Walkera DEVO 7

  1. #1

    Standard Vad är min radio transmitter kompatibel med? Walkera DEVO 7

    Hej!
    Har verkligen ingen bra koll på självaste kontrollen, och upplever att det är ett hinder för mig att utvecklas inom hobbyn. Har sökt men inte hittat en riktigt nybörjarvänlig förklaring.

    Här är min kontroll: http://www.helipal.com/walkera-devo-...io-system.html

    Tanken är att jag vill testa följa denna guide för att bygga en micro quad med fpv, men att flyga den med min DEVO 7
    http://blog.oscarliang.net/build-fpv...smallest-quad/

    Skulle jag ha missat nån solklar tråd eller hamnat helt fel så ber jag om ursäkt i förväg!

    Mvh Alex

  2. #2

    Standard

    Då din radio inte har någon USB-port så går det inte att uppgradera programvaran till Deviation, firmwaren stöds heller inte på grund av detta.
    Då den firmwaren gör det möjligt för dig att använda andra protokoll än walkeras egna så finns det tyvärr inte så mycket annat du kan använda radion till.

    Så vill du flyga en microquad med din devo 7 får du nog börja programmera miniquadden så att den tar walkeraprotokollet, vilket säkerligen inte blir så jätte smidigt. Hade jag varit dig så hade jag sålt devo7:an till någon som inte skall använda den till annat än att flyga saker där walkeras egna mottagare går in i och köpt en annan radio. Walkeras devo10 med deviation stödjer många protokoll och kostar inte speciellt mycket pengar.


    EDIT: FDR på rcgroups skrev precis att deviationTX är under utveckling för Devo 7 =)
    Senast redigerat av Landin81 den 2015-05-20 klockan 06:42.

  3. #3

    Standard

    Stort tack för svaret Landin!

    Några små frågor som direkt dyker upp:
    1. Vad krävs av en Rx för att den ska fungera med min Tx? Att den bara är gjort av Walkera?
    Tänkte om jag bara kan köpa en annan mini-Rx kompatibel med min Tx.
    Helipal skriver: "with updated receiver for DEVO series, usually with a "D" written on the receiver's name"

    Som jag förstår är de olika "protokollen":
    DSM2
    DSMX
    NineEagles (J6Pro)
    WLToys (FlySky)
    Hubsan
    FrSky

    2. deviationTX? Som jag förstår är det en hårdvaru-mod som tillåter mig att använda opensource firmware. Som i sin tur låser upp funktion att använda ovan listade protokoll med min annars insnöade Devo 7. Eller är jag helt ute o cyklar?

  4. #4

    Standard

    Här är en lista på de som är kompatibla med radion.

    RX2452V-D LM180D01,LM130D01 RX2617V-D V120D06 RX2454V-D V100D06 RX2702V-D V450D01,V18G01,V500D01 RX2615V-D V120D05 RX2619V-D V120D02,V120DQ02,V120DQ02D RX2433V-D V120D01 RX2618V-D 4F200LM,V200D03 RX2620V-D V100D03BL TX2614V-D V400D02 RX2623V-D V100D08 RX2624V-D AIRWOLF 200SD3 RX2625H GENIUS CP

    Jag själv har några RX601 mottagare och de är ganska små, särskilt om man tar ur dem ur höljet och löder bort alla pins och löder dit kablarna direkt på PCB..

    DeviationTX är en mjukvarumod, man slänger in en ny programvara i radion som gör att man kan använda andra protokoll. Hårdvarumod behöver man endast göra om man vill använda sig av vissa protokoll, men DSM2 kan man använda endast genom att uppgradera till Deviation utan hårdvarumodden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •