Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: E-FLITE - UMX PT-17. Nu i lager!

  1. #1

    Standard E-FLITE - UMX PT-17. Nu i lager!

    Den superfina, välflygande och helt nya E-Flite UMX PT-17 Stearman finns i lager nu! Passa på innan de tar slut! Av erfarenhet vet vi att det kan ta ett tag innan nästa omgång kommer in... Köp gärna till den lite större GIANT 200 mAh cell som vi tipsar om under fliken "TILLBEHÖR" Den väger en aning mer än standard 150 mAh, och förutom bättre flygtid så gör den att tyngdpunkten kommer bättre än med standardcellen.



    Modellen levereras som BnF. Du behöver endast en SPEKTRUM-sändare. Resten ingår. Endast 998:-!

    Klicka här för att komma till modellen!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageViewer.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	38,2 KB 
Id:	52431

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag kommer äga en sådan förr eller senare. :-)

    Många gnäller över att det är 1cell och inte två, att det är borstad motor och inte borstlös.... men va fan, det funkar ju riktigt jäkla fint som det är och jag har mycket hellre en lite lättare modell än ytterligare en för liten, för tung sak som bara blir stirrig. De skulle göra alla sina UMX 5-10% större, eller 20% lättare i min mening. Way to go E-flite!
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Denna kärra och flera av de nyare E-Flite/ParkZone/HobbyZone "1S-modeller" är rätt lätta, och flyger väldigt bra. Jag upplever dem inte som "för tunga" eller "för små". Den relativt nya HobbyZone Sport Cub (UMX) är i storlek väldigt lik E-Flites Carbon Cub. I princip identisk, men aningen större vingkorda. E-Flite Cubben har 2S och borstlös motor, klaffar och belysning. Den flyger förträffligt, men passar inte helt perfekt som "trainer". HobbyZones variant är märkbart lättare med sin 1S-drift, inga extrafinesser som klaffar/belysning, och flyger stillsammare, men klarar vind lite sämre. Dock fullt aerobatic trots 1S, och även bra på flottörer.

    E-Flite UMX Stearman PT-17 är ju en "miniparkflyer" med 4 kanaler och med aerobaticpotential. Bra i mindre parker som "mysflygare". Vill man ha mer pulver finns ju liknande E-Flitekärror med borstlöst. Pitts S-2 och The Beast. Gemensamt för alla dessa UMX-modeller är att de flyger superbra! Men med lite olika fördelar och egenskaper, så klart. Det är ju det som är charmen med modellflyg! :-) Trevlig helg alla modellflygare!

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag kommer äga en sådan förr eller senare. :-)

    Många gnäller över att det är 1cell och inte två, att det är borstad motor och inte borstlös.... men va fan, det funkar ju riktigt jäkla fint som det är och jag har mycket hellre en lite lättare modell än ytterligare en för liten, för tung sak som bara blir stirrig. De skulle göra alla sina UMX 5-10% större, eller 20% lättare i min mening. Way to go E-flite!
    La inte du upp några bilder med tips på roder-moddningar? Hittar inte den tråden..?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    La inte du upp några bilder med tips på roder-moddningar? Hittar inte den tråden..?
    SMFF facebook
    Superhero

  6. #6
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Tack!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jättesöt; man blir sugen att ha nåt slikt med när jag blir led på picknick eller flottörer när jag ska ut med segelbåten!!..hmmm..spektrum bnf nu har jsg ju e n spektrum; tror jag köper en sådan eller cubben med klaffar och 2s till våren! Föörsta ej segelkärra blir det förutom quads då...
    Senast redigerat av Killenheladagen den 2016-02-28 klockan 06:52.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •