Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Ny i hobbyn.....

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av brag93 Visa inlägg
    ska nog köpa ZMR250 "kolfiber" ramen men undrar vad man ska ha för motorer,esc, flight controler.
    funderar på naze32 men vet inte riktigt... sen vad ska man ha för mottagare och vilken fpv mottagare..?
    Kort svar
    Propeller: 5x3Motor: 2205-2208
    ESC: 8A-12A
    Battery: 3S 1300-1800mah

    Hittade den här tråden där du har över 1600 sidor med diskussion om just den ramen. Första posten kan vara bra att kolla på och sedan kanske söka runt om det är något specifikt.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2180331

  2. #22

  3. #23

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    1806 2300 KV motor är också ett alternativ.
    Jag kör med Open Pilot CC3D som flight controller på min zmr 250.

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av brag93 Visa inlägg
    ska nog köpa ZMR250 "kolfiber" ramen men undrar vad man ska ha för motorer,esc, flight controler.
    funderar på naze32 men vet inte riktigt... sen vad ska man ha för mottagare och vilken fpv mottagare..?
    Har du kikat i hela denna tråden?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #25

    Standard

    Jag funderar på en zmr250 ram med sunnysky 2207s 2100kv men kan man ha 12a esc eller behöver man ha tex 20a? Tänkte beställa från banggood iomed att de e gratis frakt och dom har hyfsade priser. Någon som kan länka? tack!

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av brag93 Visa inlägg
    Jag funderar på en zmr250 ram med sunnysky 2207s 2100kv men kan man ha 12a esc eller behöver man ha tex 20a? Tänkte beställa från banggood iomed att de e gratis frakt och dom har hyfsade priser. Någon som kan länka? tack!
    Kolla på deras motor tabell med
    3s gwd5043 esc > 8.4 A.
    4s gwd5043 esc > 16.4 A
    3s apc6040 esc > 15.1 A
    4s apc6040 esc > 24A

    För att förklara det lite lättare så är det att om du kör 4s och med en propeller i APC still storlek 6040 dvs 6 inch och 4.0 vriden så behöver du en esc som kan hantera mer än 24 A. Men om du i stället väljer lägre 3s batteri och en GWD proppeller storlek 5043 så klarar du dig med en esc större än 8.4 A.

    PS datan är som sagt taget ur informationen given från tillverkaren och finns bland bilderna på banggood.

  7. #27

    Standard

    Ja tänkte köra 5040 props med ett 3s batteri med motorn och 12a esc.. va tror du om de?

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av brag93 Visa inlägg
    Ja tänkte köra 5040 props med ett 3s batteri med motorn och 12a esc.. va tror du om de?
    Det ska funka enligt deras angivna data, jag hade dock överdimisonerat och tagit 20 A då prisskillnaden är så pass liten och det ger dig en större säkerhetsmarginal och att du kan köra 4s ifall du i framtiden skulle vilja ha mer kräm.

  9. #29

    Standard

    Okej men kanske ska ta sunnysky 2204 2300kv istället?

  10. #30

    Standard

    köp sn20a esc. De är bra och kan köras med oneshot.

  11. #31
    nimmiss avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    34
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Luleå

    Standard

    Du kan ju titta på denna 5 delars serie där han bygger just en zmr250 med kamera, faktiskt ganska bra. Finns länkar på det delar som han använder.

  12. #32
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Stämmer in i kören, köp sn20a esc direkt så slipper du köpa nya esc när du tröttnat på 3s. Jag började med 12a afro som funkade bra, men gick över till sn20a då dom är mindre till storleken och pallar 4s.

    Jag har en zmr250 i glasfiber. Den har överlevt sjuka krascher.. på motorfronten skulle jag välja 2300kv för 3s med 5040 propellrar, det är vad jag kör med nu.

  13. #33

    Standard

    https://m.banggood.com/index.php?com...art&t=showCart

    Här är vad jag har lagt i kundvagnen. Vet inte riktigt om ja ska ha kk2 eller openpilot. ..
    något annat som saknas eller ni skulle lagt till?

  14. #34

    Standard

    Ja har kollat på den videon men den verkar lite väl låg budget för min smak iaf. Men den flyger ju fint!
    Skulle någon vilja länka en bra mottagare som klarar ca 1000 m? Jag vet inte vad man ska ha alls...

  15. #35

    Standard

    Kör CC3D eller Naze32. Jag kör CC3D och är jättenöjd men jag har inte testat Naze32 och många kör med den.
    Länken funkar inte med prylarna.

  16. #36

    Standard

    Okej tack så mycket

  17. #37

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag gillar inte kontakterna på cc3d

  18. #38

    Standard

    Beskriv vad du menar...

  19. #39

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av brag93 Visa inlägg
    Beskriv vad du menar...
    ja det är sådanadära mini kontakter. så det är gör krångligt att löda dit kablarna om man vill det så man får använmda domdär mini kontakterna med klena kablar på.

  20. #40

    Standard

    Jaha okej då förstår jag.. låter ju inte optimalt...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •