Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Ny i hobbyn.....

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Ny i hobbyn.....

    Tjena. Jag vill gärna börja bygga en qav 250 fpv tex..
    men det är så dyrt o få tag på alla grejer som behövs...
    jag är ny i denna hobbyn och har flugit lite quad som jag fått låna av en kompis som har fpv men den är väldigt plastig och börjar sjunga på sista versen nu..
    jag har inga grejor alls. Ingen radio ingenting... vet inte varför jag skriver detta riktigt.. men kände att ja behövde ventilera lite.. hehe.
    så skriv era tankar och funderingar om allt och inget. Mvh/brag

  2. #2

    Standard

    Jo det är en del utgifter i början mitten och ja det känns som om det aldrig slutar Tycker du qav 250 ät dyr gå på någon kopia istället då tex zmr250. Dock kommer du inte undan från laddare radio osv men även där finns det prisvärda begagnade prylar att fynda, håll lite koll på prylmarknads tråden
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  3. #3

    Standard

    Ja.. de är jäääävligt dyrt... radio är väl de dyraste...

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Finns många billiga 8kanal rafio hos hobbyking. Det finns väl billigare futaba spektrum och hitec också. Taranis x9d är en välldigt poppulär radio, den känns lite plastig men har det bästa multirotor stödet med många mottagare telemetri och sådant. Men man klarar sig fint på en billigare 8kanalare. För mini quad. Själv använder jag max 7 kanaler om man räknar in pid tuning via radio.

  5. #5

    Standard

    Jag använde i början Turnigy 9X som sändare, funkade klockrent! Vissa tycker inte om mjukvaran i den, men annars tycker jag att den är riktigt prisvärd för cirka 60$, och då följer mottagare med också! Finns på Hobbyking också

    Bygger man en bra budget-250 med FPV så går det säkert att få ihop något för runt 3000-3500kr med allt, inklusive radio, FPV-grejer och själva farkosten.
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  6. #6

    Standard

    Skulle du vilja länka alla grejer som behövs för en komplett fpv 250 quad inkl fpv och radio? ))

  7. #7

    Standard

    Hej!

    Bästa länkarna beror såklart på om du vill ha bra service eller lägsta möjliga pris.
    Bra service får du hos de svenska hobbyhandlarna som säkert kan sätta ihop ett bra paket till ett rimligt pris.
    Exempel: http://www.rcflight.se/, http://www.autopartner.se/

    Lägsta möjliga pris får du med direktbeställningar från Kina, men det kräver en hel del egen kunskap som kräver att man lägger en hel del tid på att läsa på på nätet. Länkarna till alla grejor som behövs finns redan där, men kräver som sagt lite eget arbete för att hitta "rätt saker".

    Det blir lite lättare att hjälpa till om du delar med dig lite mer om vad du söker och ev. budget eller andra begränsningar.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Här är mitt lilla recept om man vill handla från utlandet tillex bangood där alla dessa delar finns.
    Man får ju pilla lite själv men det lär man sig mycket på .

    motor Dys 2300kv x 4
    esc rcx 10A simonk x 4
    Ram Zmr250 carbon x 1
    Proppar 5x4 2cw2ccw/frp x enorma mängder
    Kräver du lite mindre pop så funkar även 5x3 bra.
    cc3d med case
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    SN20A är ett bättre val än rcx10A som behöver bytas senare. Kostar inte nämnvärt mycket mer heller (12$ fraktfritt).
    Och är mindre och lättare med.

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    SN20A är ett bättre val än rcx10A som behöver bytas senare. Kostar inte nämnvärt mycket mer heller (12$ fraktfritt).
    Och är mindre och lättare med.
    sn20a är mina nya favorit reglage. Fick dock ett med synk problem så viss felfrekvens blr man räkna med. När man beställer motorer och reglage till en mini quad bör man köpa 6st av varje för att säkra sig mot missar i kvalitetskontroll/ha reserv om man krachar och sliter av en lödpunkt eller böjjer en motor eller liknande.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    SN20A är ett bättre val än rcx10A som behöver bytas senare. Kostar inte nämnvärt mycket mer heller (12$ fraktfritt).
    Och är mindre och lättare med.
    kan säkert vara så . dock har jag nog 200flighter på rcx10a utan problem
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    DYS 1806 med 5040 proppar o 10a reglage?

    Du borde nog inte stampa på gasen hela tiden gissar jag Mina drar rätt hög amp med 5040 proppar..

    Vad är burst amp på dom?

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlägg
    DYS 1806 med 5040 proppar o 10a reglage?

    Du borde nog inte stampa på gasen hela tiden gissar jag Mina drar rätt hög amp med 5040 proppar..

    Vad är burst amp på dom?
    Har inte så stor koll , men det är inga problem att köra med dom escarna, både reglage och motorer håller en låg temp även vid hård flygning
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Nice, mina 12a håller inte så låg temp när jag pressar min kan jag säga

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Mina 2206 2000kv drar 9a med 5x4 och 12.5a med 2204 2300kv Så 10a esc blr inte vara några problem. Full gas kör man aldrig mer än ett litet blipp för att göra punchouts och sådant.

  16. #16

    Standard

    Som nybörjare kan jag varmt rekommendera taranis x9d plus. Inte för att jag har några referenser men för att det finns väldigt mycket information och hjälp att hitta för den radion, massor bra youtube klipp.
    Ska man börja flyga 250 fpv från scratch kostar det tyvärr en hel del, jag är nog uppe i 12k+ vid det här laget, har köpt allt!. Då köpte jag lumeniers qav 250 kolfiber för massor pengar, men undrar om något annat hade klarat alla mina kraschar.
    Krasha kommer du göra, massor!

  17. #17

    Standard

    Ingen som har lite grejer som ligger o skräpar så man kan få ihop en quad o radio och lite fpv grejer?

  18. #18

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag gillar inte kontakterna på cc3d

  19. #19

    Standard

    Skulle vilja påstå att de flesta hobby är dyra att börja med tills man har alla grejer som man behöver.

    Dyrast med just den här från en annan person som precis börjat är radio ,fpv glassögon ,batteri och laddare. Det flesta annat verkar finnas i "OK" kvalitativa kopior som inte kostar så mycket. Bygger själv en HJ x-mode alien och tror jag kommer landa runt 1000kr för quaden + batteri samt laddare och radio. Om du inte orkar leta från olika säljare och dyligt så finns det färdiga set länkar ett gäng här

    http://www.banggood.com/Pluto-X2_525...-p-977159.html
    http://www.banggood.com/QAV250-Mini-...-p-973128.html

    Släng på fpv på bägge så är det typ klart.

  20. #20

    Standard

    Här har du nog det billigaste FPV-kittet du kan komma åt. Detta är komplett med allt som behövs för FPV (Kamera, videosändare, videomottagare samt skärmen/goggles). Detta lär man dock vilja uppgradera snabbt och skillnaden i bildkvalitet mot fatshark är ganska stor.

    http://hobbyking.com/hobbyking/store...mera_PNF_.html
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •