Tjosan i skutan! Farligt att shoppa...

Jag har en ARF balsakärra som jag skulle reparera lite kosmetiskt på en vingspets (efter att den blåste ner från ett bord ), då blev det att man köpte lite film, och ett litet strykjärn. När man ändå shoppade så blev det att man spontanshoppade ett laserskuret kitt för att pilla med i sommar.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=37287

Jag har film, lim(CA), knivar, småfilar, mini-rubank, strykjärn och varmluftpistol.

Behöver byggbord/underlag, nålar och sandpapper.

Behöver inte börja med finaste kickass sakerna, främst att det skall ta sig igenom detta bygget så behöver inte Ivve eller Sweeper style kvalitet som lever genom massa byggen innan jag vet ifall det är nåt som passar mig eller om jag är allergisk mot balsadamm. Mao, vill komma rimlig billigt undan med saker som duger för ett eller på sin höjd ett handfull enkla byggen (föredrar att börja med enklare saker när jag testar något nytt innan jag expanderar i deluxe grejerna, för då har jag bättre pejl på vad det är jag behöver/saknar).

Frågor:
- Hört att innertakplattor är ett bra underlag för att bygga på, annars förslag på MDF/masonit eller vad?
- En näve nålar, kanske kanyler är kostnadseffektivt? Var köper man det?
- Smidiga klämmor, typ små tvingar, var hittar man en näve till rimlig peng?
- Sandpapper, vad för grits är lämpliga till att behandla balsa, 3-4 olika grovlekar?
- Underlag mellan byggbord och modell, vaxat papper eller gladpack. Vad tänka på där?
- Övrigt, mer jag skall införskaffa innan 1a balsabygge?

Skall plugga youtube om hur man bygger enklare pinnabyggen med slipriktning, stryka film med mera. Andra tips jag skall plugga?