Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ryckande servo

  1. #1

    Standard Ryckande servo

    Hej!

    Monterade ihop en ny modell i dag och märkte då att ett av mina två elevator servona ryckte lite. Bytte då ut det mot ett servo som jag vet fungerar men det betedde sig likadant i den nya modelle. Helskumt...

    Bytte då även ut Y-kabeln som förbinder de två servona till mottagaren men ingen skillnad. Det andra elevatorservot fungerar helt perfekt.

    Vad kan vara felet?

    PS. Kör jag servona via en servotestare så fungerar de perfekt, helt utan ryckningar.....

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kolla med annan mottagare samt inställningarna i radion. Kan vara så att modellen är trimmad på ett läge precis mellan två "hack" på servot.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Standard

    Prova även att belasta servoarmen när du kör med servotestare, då brukar det vara lättare att hitta sådana fel.
    / Jonas

  4. #4

    Standard

    Det löste sig. Tog bort y-kabeln och delade elevator servona på kanal 2 & 6 istället och då försvann felet. Servona verkade inte gilla att dela kanal med varandra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •