Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Reversibelt för EDF?

  1. #1

    Standard Reversibelt för EDF?

    Någon som vet om det finns reversibelt ESC för EDF för kortare landningssträcka?

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Någon som vet om det finns reversibelt ESC för EDF för kortare landningssträcka?
    En ESC från CAR med BRAKE och REVERSE borde funka även i EDF. När en EDF snurrar REVERSE så blir verkningsgraden väldigt låg. I synnerhet om du matar in AIR med full fart framifrån. WHEEL BRAKE och träna landningar är nog bättre idé. :-)
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Jo, verkningsgraden blir nog inget vidare vid reversering - men en Viggen ska kunna backa!
    Kollade lire på bil esc men de var för 2-3S och väldigt otympliga och tunga.

    Jag hittade simonk för 3D som alltså ska kunna reverseras - någon som mot betalning kan tänka sig att flasha ett esc till mig?

  4. #4
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Jo men viggen ändrar ju inte rotationsrikning på motorn. Reversera en EDF verkar rätt så dåligt. När fläkten går baklänges ger den knappt så mkt så det räcker att torka håret.

  5. #5

    Standard

    HSD har på sin j10 105 fläkt, om det nu går och få tag i den löst.

    https://www.youtube.com/watch?v=hvRskOJzRX0

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mogge Visa inlägg
    Jo men viggen ändrar ju inte rotationsrikning på motorn. Reversera en EDF verkar rätt så dåligt. När fläkten går baklänges ger den knappt så mkt så det räcker att torka håret.
    Det är ju klart att den inte gör - men detta är modeller så nån måtta får det vara, behöver inte vara exakt 100% skalalikt.
    Jag har sett nåt på tuben, men kommer inte ihåg var, när någon backade med en edf så funkar med reversibelt esc ,det gör det.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ibbe76 Visa inlägg
    HSD har på sin j10 105 fläkt, om det nu går och få tag i den löst.

    https://www.youtube.com/watch?v=hvRskOJzRX0
    Coolt! Där ser man att det alltså går att göra! Jag får kolla upp detta närmare.

  8. #8
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag gillade att ebk'n är på vid bakslag?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •