Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bombardier 415 Superscooper (Canadair CL-415)

  1. #1
    AnWis avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    87
    Jobb
    Allsysslare
    Klubb
    FK Gamen

    Standard Bombardier 415 Superscooper (Canadair CL-415)

    Jag har påbörjat planerna på Bombardier 415 Superscooper (Canadair CL-415). En i mina ögon vacker och rolig modell.
    Första modellen blir HKs CL-415 Canadair. Planen är att flyga den som FPV. Det finns gott om plats.

    Letat, i förtvivlan, efter 4-bladiga propellrar på Internet. Det verkar inte finnas mycket att välja på och vill man ha CW och CCW verkar det rökt :-( Någon som vet?
    Kanske måste leva med 3-bladiga. Det finns det fler av.

    Motorer är också ett krux. Jag tänker köra 4S och vill ha motorer som passar i hålen. Det finns dock inga uppgifter om hur stora hålen är. Någon som vet?

    Ett spännande projekt för vintern

    Anders
    Senast redigerat av AnWi den 2015-06-06 klockan 18:03.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Som man frågar får man svar :-)

    http://www.ramoser.de/home_e/variopr...rioprop_e.html
    Superhero

  3. #3
    AnWis avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    87
    Jobb
    Allsysslare
    Klubb
    FK Gamen

    Standard

    Tack. Undrar varför Google inte hittar den sidan när man söker på 4-blade men det är väl just det som gör fomum så himla bra :-)

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Yes, tack för tipset på den sidan, jag har googlat länge på denna typ.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AnWi Visa inlägg
    Jag har påbörjat planerna på Bombardier 415 Superscooper (Canadair CL-415). En i mina ögon vacker och rolig modell.
    Första modellen blir HKs CL-415 Canadair. Planen är att flyga den som FPV. Det finns gott om plats.

    Letat, i förtvivlan, efter 4-bladiga propellrar på Internet. Det verkar inte finnas mycket att välja på och vill man ha CW och CCW verkar det rökt :-( Någon som vet?
    Kanske måste leva med 3-bladiga. Det finns det fler av.

    Motorer är också ett krux. Jag tänker köra 4S och vill ha motorer som passar i hålen. Det finns dock inga uppgifter om hur stora hålen är. Någon som vet?

    Ett spännande projekt för vintern

    Anders
    Har en HK CL-415, Det var ingen vidare kvalitet på EPOn men priset var ju lågt. Hade tidigare en PNP från Guanli som hade bra finish. Du behöver inte 4S för att bära FPV den är lätt och har stor vingyta flyger bra på 3S. Det finns ingen brandvägg - den har ett fäste för en "Bell type" motor som ska monteras på en fyrkant stav. Så du får moda motorgondolerna. Kör med tvåbladiga proppar då den ändå inte är helt skalenlig.
    https://www.youtube.com/watch?v=nUEbtQNynbA

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •