Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Bra fpv kamera?

  1. #1

    Standard Bra fpv kamera?

    Hej! Jag söker en bra fpv kamera till min 250 då jag inte vågar flyga med gopron om jag kraschar. Vilka fungerar bra och inte?
    Med vänlig hälsning, Max.

  2. #2
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Pz0420 är riktigt bra, kostar inte så farligt heller.. Pz0420m är samma kamera fast mindre och tål mer än 12v om du går upp på 4s i framtiden

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Pz0420 är riktigt bra, kostar inte så farligt heller.. Pz0420m är samma kamera fast mindre och tål mer än 12v om du går upp på 4s i framtiden
    Finns de att köpa i Sverige?

  4. #4

    Standard

    Hittade du nån butik i Sverige ?

  5. #5
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    De finns inte att köpa i Sverige vad jag vet, men securitycamera2000 har ett lager i EU som är hyffsat snabba på att leverera!

  6. #6

    Standard

    Beställ från HK, snabbare frakt, bara några kr dyrare än kina.
    Ebay is the way to go =)

  7. #7

    Standard

    Köpte fatshark 600tvl från rcflight istället

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    4
    Jobb
    Spårvagnsförare på Göteborgs Spårvägar AB

    Standard

    Hej! Ursäkta om jag kapar den här tråden lite men jag har en fråga gällande PZ0420 som rekommenderades ovan. Den finns ju med tre olika brännvidder på optiken.
    Vad funkar bäst för fpv? 3,6 2,8 eller 2,1 mm.
    Jag är helt ny inom RC och håller precis på att bygga min första lilla quad och är osäker på vad jag ska välja.
    Tack på förhand [emoji4]
    // Mattias

  10. #10

    Standard

    2.1mm. Ger en bredare vidvinkel så att du ser vad som är runt omkring dig. 3.6 känns det som att man ser 10m framför farkosten.

  11. #11

    Standard

    Det är väl mellan 2.1 och 2.8 man oftast väljer beroende på vad man flyger, flygstil och flyghöjd samt mål med flygningen. Det beror också på vad man använder för goggles/monitor. Goggles med låg FOV samt 3.6mm lins måste vara svårt att få nån känsla med tex. Bäst är ju om man har goggles med hög FOV + lins som ger mest rätt känsla. 2.1 kan här kanske ge lite falsk bild: Objektet framför dig är närmare än det ser ut att vara. Om jag tänkt rätt...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Jag började med 2.1mm men gick över till 2.8mm och stortrivs med det!

  13. #13

    Standard

    Jag började också med 2.1 men när jag flög flygplan så blev avståndsbedömningen svår i landningen. Det stämde bättre med 2.8mm lins.

    Men sedan jag bytte från Fatshark glasögon där skärmen upplevs som väldigt liten till Headplay HD som om något har en skärm som är för stor, så fungerar avståndsbedömningen lika bra med 2.1mm lins. Nackdelen är att man verkligen ser hur låg upplösning vi har i vår videolänk. Det är ett stort problem med den stora skärmen i Headplay HD och det blir värre med 2.1mm lins.

    Så köp både 2.1 och 2.8mm lins och prova vad som fungerar bäst för dig!

  14. #14

    Standard

    Jag har flugit med samtliga. Tycker 2.1 funkar bäst till racequads där man vill se så mycket som möjligt runt omkring sig =)

  15. #15

    Standard

    Har testat flera olika kameror till mina Fatshark Attitudes, men denna är den som passat mig bäst och är med 2.8mm lins
    http://www.banggood.com/DC12V-13-Son...-p-974381.html
    Går även att köpa till ett OSD board
    http://www.banggood.com/OSD-Board-fo...-p-982510.html


  16. #16

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    4
    Jobb
    Spårvagnsförare på Göteborgs Spårvägar AB

    Standard

    Tack för alla svar!! Jag börjar med en 2,8 och känner på det lite.
    "Problemet" med den här hobbyn är att det finns så himla mycket kul att bygga. Är ju knappt färdig med min första 250 quad och har redan börjat spana på nästa projekt [emoji12][emoji1]

  17. #17

    Standard

    Trådkapar lite.
    Är det någon som testat denna ?
    http://www.securitycamera2000.com/pr...D%252dWDR.html

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •