Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Hangflyg p Fjrs Brcka

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    452
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

Standard Hangflyg p Fjrs Brcka

Det r sllan man lser nt nufrtiden om Fjrs Brcka utanfr Kungsbacka.

Jag flg dr idag, frsta gngen p minst tio r. Vinden enligt SMHI 5(9) Vst. Det blir dock vldigt mycket mer p hangkanten. Det svra var att starta och landa, starten pga att jag trodde planet skulle brytas snder vid ett vanligt kast, s jag satt p huk i "l" och kastade det lgt ver kanten. Landningarna svra d det helt enkelt blste massor.

Lyftet var riktigt bra och stadigt s man kunde flyga lngt ut och det kom ngra omgngar med bra termik ocks och jag hade god hjlp av flockar med msar som visste var de skulle vara bde fr hanglyft och termik. De flyger otroligt bra och utklassade mig ltt i termiken.

Nrmare hanget var det mycket turbulens, framfrallt d det str en del trd spridda runtom. Tappar man hjd r det drfr svrt att snika in nra och rdda sig s det blev en promenad ned ...

Jag fick ven begrnsa flygtiden d det blev fr kallt om fingrarna i lngden! 13 plusgrader och fuktigt....

Jag flg en modell som heter Nano Floh (sldes av Nasko Hobby under namnet Mini Micro Flea). Det r en V-tail seglare i glasfiber med balsavinge, spv 78 cm. Den r pilsnabb ven utan ballast och klarade ett antal saltomortal-landningar.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	58,8 KB 
Id:	52922   Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	99,5 KB 
Id:	52923  
    Kr flygplan, med eldrift eller p hang.

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Usch... vad det ser hrligt ut!
    Jag knner igen problemet, utanfr hanget r det inga problem att flyga och frska flja msarna (som oftast skiter i att det kommer ett flygplan!) men innanfr, vid landningarna, r det turbulent som tusan.
    Men kul r det nr man knner trycket och lyftet frn motvinden....
    Retroholic!

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    452
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb

Standard

Hej!

Jag klippte ihop en liten filmsnutt, jag r nybrjare p filma och klippa men hoppas den funkar.
    http://youtu.be/FboqL_vwndY

Det gr ven att flyga p hanget i sdra nden, det r lite flackare. Jag blev sugen p att testa men det fr bli en annan gng. Dock ett gammalt gravflt med ca 2m hga stenpelare s man br inte ta sin finaste krra dit. Jag hittade ett klipp frn en som flg dr fr ngra r sen i hrdare vind.
    http://youtu.be/xfKoxyWECVg

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    452
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb

Standard

Jag har varit ute p en annan plats; Sandsjbacka Brcka. Man ser det frn E6 mellan Kungsbacka och Lindome.

Det r ett fantastiskt bra hang.

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 947
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Hrligt!
    Platsen liknar lite "Countryside Hill" i Phoenix-simulatorn...
    Retroholic!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •