Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Startgas turbin? Var köper jag det?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    6
    Jobb
    Servicetekniker/montör

    Standard Startgas turbin? Var köper jag det?

    Är ute efter dessa små behållare som jag ser att vissa har på bilder och annat, tror fabrikatet är Sievert, typ som en hårspraysbehållare med Gasol?? Någon som vet var jag får tag i detta, och vad är det för koppling på dom?

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Jag köper mina sievert flaskor hos Tools i Borås... Borde finnas i närmsta järnhandeln annars.
    Kopplingar finns på hab, tror det är lättaste vägen att gå för att hitta något som passar direkt. Du behöver en kran med 3/8? koppling som har en m4 gänga i toppen du kan gänga in en festo koppling.

    //Sebbe

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Festo 3mm som jag tycker används oftast till gas finns i M3 och M5, M5 är väl lämpligt till gasflaskan då M3 är lite skör för externt bruk så.

    Dessa snabbkopplingar som stänger sig själva är riktigt bra. Kostar en slant men funkar himla bra till gas och soppa. Finns i olika storlekar. 3mm till gas och 4mm för bränsle exempelvis.

    http://www.hab.se/festo-sjalvlasande...278-c-691.aspx
    Superhero

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    6
    Jobb
    Servicetekniker/montör

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Festo 3mm som jag tycker används oftast till gas finns i M3 och M5, M5 är väl lämpligt till gasflaskan då M3 är lite skör för externt bruk så.

    Dessa snabbkopplingar som stänger sig själva är riktigt bra. Kostar en slant men funkar himla bra till gas och soppa. Finns i olika storlekar. 3mm till gas och 4mm för bränsle exempelvis.

    http://www.hab.se/festo-sjalvlasande...278-c-691.aspx
    Ah tack alla en sån flaska från Tools får det bli... har 4mm slang (gul) för gas ut från min Simjet nexus, men klurar exakt på vilket/munstycken behöver jag då från HAB? dom hade några stycken och fick inte ihop det riktigt vad jag skulle ha då eller hur dom passar ihop med flaskan etc.??

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Köper mina på Jula, de har även en kran i form av ett brännarmunstycke, skruva ur ordinarie munstycke. borra upp till 3,2mm gänga för M4 och sätt i en Festo med M4 gänga och vips har du en mycket bra gaslösning, flaskorna kostar 20:- och räcker mycket länge och ventilen är mycket bra.

    Alternativet är en vallaflaska med passande munstycke

    Använder till Kollibri och Jetcat modell större

    http://www.jula.se/catalog/verktyg-o...stycke-213050/

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    6
    Jobb
    Servicetekniker/montör

    Standard

    Köpte två flaskor idag på Tools, V. Frölunda beställde även en kran från HAB med Festo för 4mm slang för det har jag

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •