Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Klubbar i Stockholmsomrdet (utanfr zonen fr flygfrbud)?

Standard Klubbar i Stockholmsomrdet (utanfr zonen fr flygfrbud)?

Sitter hemma och bygger, testar och bygger om men inser att jag nog behver lite kompisar med samma intresse. Finns det ngra bra klubbar i Stockholmsomrdet? Har tittat p Luftfartsverkets skerhetszoner och inser att man nog behver vara inomhus om man ska f flyga...

Reg.datum
    Aug 2014
    Inlgg
    22
    Jobb
    Pensionr
    Klubb
    SSBK

Standard

Sder Tullinge, Norr Uppsala

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 639
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trebor Visa inlgg
    Sder Tullinge, Norr Uppsala
    Njae,inte behver man g till Uppsala?
    Vallentuna MFK,Upplands-vsby modellflygare,Sigtuna har nystartat,kerberga MFK norr om Stockholm ,sen finns det ngra i Vsterort ocks..
    Den hr kan vara god hjlp:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...ta-flygfältet!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Standard

Tack fr svaren!

Nr man tittar lite s finner man att det verkar vara lite si och s med verksamhet. Hur ofta uppdateras listan? Jag hade grna stannat i Hsselby Strand men de tv klubbar som enligt kartan ligger hr verkar tveksamt aktiva.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 846
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

k ut och kolla en vacker kvll eller helg - r klubben aktiv finns det skert flygare p plats...
    Roger

Reg.datum
    May 2013
    Inlgg
    212
    Jobb
    Lrare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gng i tiden, Emmaboda 1980

Standard

P grimstafltet flyger jag med modellflyg ( kommunen har satt upp skylt med modellflyg dr) och faktiskt multikoptrar, fast jag egentligen inte fr eftersom det r innanfr CTR-zonen. Det finns ngra andra bl a Jocke1963 som flyger dr ibland. Tisdagkvllar brukar det vara flygare dr. Jag har tnkt att g med i mlararnas modellflygklubb ute vid Sk. Ringer man till tornet p Bromma flygplats s kan man f tillstnd att flyga multikoptrar efter kl 17.00 p lrdagar. r det ingen som svarar s r det bara flyga. Jag jobbar p Grimstaskolan och vi har haft multikopterbygge och modellflygbygge p schemat och eleverna mste f testflyga sina byggen och det har vi gjort p Grimstafltet. Men vi borde hitta ett bttre stlle att flyga multikoptrar p. Ut mot Jrflla kanske.
    Peter i Blackeberg

Standard

Tja - om det finns en skylt som anvisar plats s br ju den glla. CTR-zonen br ju varit inritad ven nr den sattes dr. Om kommunen anvisar plats s mste den ju anses vara "godknd" - tills annat uppges. Sjlvklart br vi flja de "Generella reglerna" samt vara medvetna om vrt ansvar.

Lite att jmfras med "Hundfltet" - dr det r tilltet att hundar lsa och i och med detta s r koppeltvng inte gllande.

Samt lite som att "Grimsta skjutbana" r tydligt utmrkt och godknd att skjuta p inom klubbarnas regler och riktlinjer med vl tilltagen skerhetszon.

Standard

Var exakt r skylten placerad?

Reg.datum
    May 2013
    Inlgg
    212
    Jobb
    Lrare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gng i tiden, Emmaboda 1980

Standard

I den sdra nden finns det ett par meter asfalterad landningsbana frn forna tider, bredvid den str skylten. Liknande skyltar fr hundrastning str lite varstans p fltet. Flg dr idag samtidigt med en annan flygare.
    Peter

tillggas vill jag sga att jag ringt tornet och de sa att Grimsta inte hade ngot tillstnd. Han kunde bara se att man fr flyga p Barkarby under vissa bestmda tider. Men han visste inte skillnaden p modellflyg och UAV. Mlararnas modellflygbana ligger ocks innanfr CTR, s det hade han inte koll p.

Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    56
    Jobb
    Fartygsingenjr/IT
    Klubb
    MFK Stratos

Standard

Och Tullinge som har ett av sina flt p rstafltet... klart inom CTR... Lite mrkligt
    http://www1.idrottonline.se/Tullinge...t/Arstafaltet/

//

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •