Reklam

Resultat 1 till 19 av 19

mne: r nrsynt - vilka Googles funkar med glasgon under?

Standard r nrsynt - vilka Googles funkar med glasgon under?

Som frgan lyder s br jag glasgon. Jag nskar inte att slipa in glas utan undrar vilka googles man ska titta p om man behver anvnda vanliga glasgon under.

Ett frslag r visst:

Quanum DIY FPV Goggle V2 http://goo.gl/VSUlao

Standard

I Vuzix wrap modeller.
    Jag har den gamla 920 modellen.
    Har ven justerbart till -4 diopter.

Quantum V1 har jag men funkar inte med glasgon.
    Men Kan anvnda dom utan glasgon faktiskt.

Standard

Jag r nrsynt och behver inte ha ngra linser eller glasgon nr jag flyger, testa lite goggles och se om du behver eller ej.
    Annars r nog quantum v2 eller headplay bra alternativ om du vill ha glasgon.

Standard

Har ju ven brytningsfel s om det inte r korrigerade linser s lr ju huvudvrken komma som ett brev p posten.

Ngon mer med bra frslag p goggles som funkar med glasgon?

Standard

r ocks nrsynt men anvnder inte sjlv korrigering i mina fatsharks.

Fatshark har ju mjlighet till linser, beroende p vilken optiker du anvnder har de kanske mjlighet att tillverka ett par i de dimensioner du behver?

UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Standard

Headplay HD fungerar med glasgon. Om de har stora skalmar kan man behva skra bort lite EPP.

Reg.datum
    Oct 2014
    Inlgg
    261
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemls

Standard

Headplay hd lt ju intressant jag har glasgon o linser r helt uteslutet fr mig pga den grova synnedsttningen s jag mste ha glasgon annars ser jag inte ett smack. tnkte precis skapa en trd fr se vad dr fanns fr alternativ ... men hittade denna ... klockrent.

Standard

Jag har Quanum goggles V2 och glasgon. Funkar hur bra som helst och r ju oslagbara i pris.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 825
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Har en kompis som har Headplay och dom ger ju en riktigt fin bild men han har ftt kpa speciella flygglasgon fr att kunna fokusera p det avstnd som r frn gat till displayen - allts typ 10 cm eller nt snt. S kolla frst om ni ser skarpt p det avstndet med era normala brillor vilket i alla fall vi lite ldre sllan gr. Men det r ju lsbart med specialbrillor fr det lsavstndet och d blir det ju ett mycket bra resultat.
    Roger

Standard

Fr att se skarpt med Headplay HD behver man inte se skarpt p 10 cm. Jag tror det r r ca 25cm som man behver se skarpt p pga fresnel-linsen.

Jag r 38r och nrsynt men med mina linser i ser jag inte skarpt nrmare n 15-20cm och jag har inga problem med HPHD.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-08-09 klockan 21:20.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 825
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

OK - jag mtte inte exakt men jag sg hyfsat skarpt med hans brillor i hans Headplay och nr jag hll handen framfr de brillorna s var det skarpt runt 10 cm frn brillorna - drav min angivelse. Men oavsett s br man nog ha ett par speciella brillor fr detta - i vart fall om man inte r purung lngre... Men fin bild var det otvivelaktigt.
    Roger

Standard

Jag har quanum v1 som jag stoppade in ett par gamla glajjor i samt att jag fick flytta bak skrmen ca 2 cm i vntan p att kpa HDHP. Funkar ganska bra med tanke p priset.

Standard

Man ser skarven bakom accen ca 2cm utflyttad... Vvtejp r din bste vn....

Standard

Det gr att flytta fresnel-linsen men man mste skra nya skror sjlv. Genom att flytta linsen nrmare gonen s blir det lttare att fokusera p skrmen om man r lngsynt.

Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    230
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Vsters Modellflygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Har en kompis som har Headplay och dom ger ju en riktigt fin bild men han har ftt kpa speciella flygglasgon fr att kunna fokusera p det avstnd som r frn gat till displayen - allts typ 10 cm eller nt snt. S kolla frst om ni ser skarpt p det avstndet med era normala brillor vilket i alla fall vi lite ldre sllan gr. Men det r ju lsbart med specialbrillor fr det lsavstndet och d blir det ju ett mycket bra resultat.
    Roger
    Det r jag som r kompisen. Jag har progressiva glasgon med +2,5 och fick skaffa +7,0 vanliga glasgon fr att f skrpa i Headplay. ven bgarna r anpassade fr att f plats. De fr inte vara fr vida!
    Gran
    En dag utan att ha lrt sig ngot nytt r en frlorad dag!

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Quanum-visir har plats fr glasgon inuti

LANs avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

Standard

Fr de som r lite ldre s kan jag tipsa om RHO-Lens (http://rho-lens.com), avsedda fr Headplay HD, men passar ocks Quanum V2 med lite modifikation. Jag brjar nrma mig 50-strecket och har svrt att fokusera p nra avstnd (och r dessutom nrsynt och br glasgon) och fr inte riktigt skarp bild i ngra FPV-goggles, inkl Headplay HD som jag nyligen infrskaffat. Bestllde d RHO-linsen, och den kombination r superb - helt knivskarp bild!

Finns ett finfint lite fste som underlttar monteringen, som man kan skriva ut sjlv p 3D-skrivare:
    http://www.thingiverse.com/thing:1471276

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 825
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Var till Specsavers nr dom hade extrapris (1 kr fr synunderskning) och kpte glasgon anpassade fr min Quanum "dumstrut"... Kostade 396 kr inkl allt. Kan absolut rekommenderas om det finns plats fr vanliga brillor och d spelar det ingen roll vilka synfel man har. Tog med mig "dumstruten" och en 250 quad med kamera s kunde man verifiera direkt p plats att det sg bra ut.
    Roger

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •