Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köpte mig en Easy Star 2

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    481
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard Köpte mig en Easy Star 2

    Jag köpte mig en Easy Star häromdan + skevrodersatsen och den kom igår.

    Det är verkligen en kanonfin byggsats. Allt satt på plats och det tog ungefär samma tid att sätta ihop den som acken tog att ladda med min lilla långsamma laddare. Den flyger jättelänge på en ack, jag körde upp och gled ner ett tag tills jag tröttnade och testade ett nytt flygställe och sen tillbaka till det första och körde rent motorflyg ett tag.

    En kompis till mig som är nybörjare har en Bix3 som jag provat lite. Jag tycker att Easy Star flyger bättre, fast det är delvis svårt att jämföra då han kör Mode4 och jag Mode2 så jag måste tänka lite mer när jag kör hans. Jag gjorde en video av det hela.

    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  2. #2


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 223
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    En trevlig och snäll maskin som kan lastas en del om man vill leka lite.
    Moddade vingvästet på detta vis (se inlägg i tråden) för bättre stabilitet och mer plats i kroppen.

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...-följdfrågor

    Lite trött originalmotor men det finns ju gott om uppdaterings-tips på nätet.

    // Mats W

  3. #3

    Standard

    Kul! Håller på med en EasyStar II jag med (köpte flyget som kit och lagt till egen elektronik: blir MiniAPM i den osv).
    http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=61&t=12859
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det är ungefär som min FMS Easytrainer 1280, riktigt lättfluget, jag lärde mig helt själv att flyga med det.
    Jag lekte sönder det totalt så det är lika mycket lim som foam men köpte ett nytt för att ha som fpv-plan och kör med 3s, då blir det ett mycket roligare plan.
    Riktigt segt att rolla med dock, speciellt när man vant sig med andra plan där man får ställa ner roderutslagen medan man får göra vad som går för att öka dem på Easytrainern.

  5. #5

    Standard

    Ser finfint ut! Skulle dock rekommendera att din kompis börjar flyga mode 2 eftersom det mer eller mindre är standard i Sverige och kan vara svårt att få tag i andra RTF modeller eller om han köper sig en annan radio.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KristofferR Visa inlägg
    Jag gjorde en video av det hela.
    Snyggt redigerat, matchande musik och moves kommenterade i de snabba klippen kan´te bli bättre. Har själv inte flugit så mycket i år pga detta förb-e blåsande så suget minskar inte direkt efter en vindtålig (läs landningsstryktålig ) Easy S 2 eller liknande utan landningsställ som spretar åt alla håll efter sättning.. jo ja är en erfaren flygare (frustrerad )

    2/7-15 nu blåser det mindre men faan va varmt! ¨+29c o motorn blir heeet även med spinner borttagen o krypkörning. Amen så då går man o badar i stället..
    Senast redigerat av multipass den 2015-07-03 klockan 06:11.

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    481
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Lite uppdatering: Jag och min kompis var ute och flög igår med EZ2 och Bix3

    Jag maxade alla utslag. Då rollar den snabbt nog med bara skev att man bara behöver en dutt dyk inverterat. Det gick att flyga rätt våldsamt, man såg hur vingen böjde sig. Enda nackdelen var att ena skevservot lossnade men det gick att landa med sidroder och max motskev. Jag hade bara tejp med så jag tejpade fast det och flög lugn termikjakt resten av "dagen".

    Min kompis med Bix fick testa simulator hos mig och skaffade själv en. Efter några dagar insåg han att han körde mode 2 i simulatorn och mode 4 på planet. Han hade inte riktigt fattat vad jag pratade om när vi flög första gången. Så nu är det löst och allt gick genast bättre med Mode 2 överallt. Sen skippade han landstället och körde handstart så slapp han ett problem till.

    Han flög nu bra nog för att känna på min Easy Star också.

    Fyra ackar fick han ihop. Med konstant motor och en kamera+pod på körde han rätt konservativa 15 min per ack. Planet har betett sig lite mysko på skev några gånger tycker han och det beror nog på den klassiska silhuett-effekten (alla som flyger vet vad jag menar, annars kolla den roterande ballerinan).

    Jag visade även min Magnum Reloaded, redan i 2-3m/s kan man stanna i luften....
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •