Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Yuneec - q500+ "plus" - typoon

  1. #1

    Standard Yuneec - q500+ "plus" - typoon

    Nu har jag tänkt stiga upp ett steg och har beställt en:
    http://www.fullkontroll.se/?ProdID=382242
    Man får med dubbla batterier, minneskort, handtag till gimbalen och bärväska. Den har heller ingen fisheyeeffekt hos linsen.
    Det är många som lovordar den, men kameran har inte perfekt färgåtergivning, men det ska komma en uppdatering för inställning av vitbalans.
    Denna quad ska vara mindre känslig för vind än Quanum Novan
    Finns det någon här som redan har en sådan här maskin?
    //Bosse

  2. #2

    Standard

    Jag flög en igår. =) +-paketet. Den är ju större (500-size) än en DJI Phantom (400-size) och låter mindre och behagligare samt verkar snällare. Funkade fint. Lär ska vara bättre än Phantom 2+ för nybörjare. Yuneec har väl vart med i nästan 2 år så den är ju inte splittny. Ägaren (syrrans son) är väldigt nöjd. Han har flugit den över en månad rätt ofta och allt har funkat. Har även suttit i en bil och kört iväg med Follow me på 40-50 m höjd.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Hej!
    Kul att höra att du är nöjd och har testat follow me.
    Min ska leveres från måndag och det känns spännande.
    Nu var jag ute och flög Novan och den fungerar också bra om det inte blåser för mycket.
    Jag har en Hero3+ på den och den ger ju bra bilder med bra vitbalans.
    //Bosse

  4. #4

    Standard

    Skrev lite otydligt. Han som har den har testat Follow me från bil. =) Inte jag. Jag bara flög "som RC" och FPV via skärmen i sändaren. Allt funkade bra. Svårt se bilden när solen skiner dock. Men det finns nåt skydd mot det.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Nu har jag haft Q500+ någon vecka och jag måste säga att den överträffade mina förväntningar. Filmerna verkar vara tagna med kameran på ett trebent stativ. Det fina är också att horisonten är rak även när man lutar kameran nedåt. Färgerna är är övermättade åt grönt och gult, men som tur är har jag Sony Vegas 13 Pro och där kan jag återställa färgerna.
    //Bosse

  6. #6

    Standard

    En liten provfilm, där jag fått dämpa färgerna något
    Senast redigerat av administrator den 2015-12-05 klockan 20:20.

  7. #7

    Standard

    Idag provade jag att flyga Quanum Nova. Det blåser lite och även i "Stable mode" kasar Novan omkring och upp och ned. Nu när jag vant mig vid Q500:an kändes det riktigt oroligt att ha den i luften.
    Min son flyger den i "Normal mode" och tycker att den är kul att flyga fort o lågt.
    //Bosse

  8. #8

    Standard

    Nu har jag provat att göra en film om vår kyrka. Insidan har jag filmat tidigare.

    //Bosse



  9. #9

    Standard



    Äntligen har jag fått den nya kameran till min Yuneec Q500. Den filmar i 4K och det finns manuella inställningar.
    Då det var fint väder för någon vecka sena provade jag att filma Härna kyrka.
    //Bosse
    Senast redigerat av administrator den 2015-12-05 klockan 20:21.

  10. #10

    Standard

    Vilken förbättring!
    Var fick du tag på kameran? Är det bara att byta hela paketet eller byter man bara kamerabollen? Originalkameran är ju uslig...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    Yuneec byter ut den gamla kameran CGO2 mot 4K-kameran CGO3 för 300 Euro. I mitt fall köpte jag en ytterligare kamera med handgimbal för 589 Euro fraktfritt.
    http://www.copter.eu/yuneec-typhoon-actioncam/index.php
    //Bosse

  12. #12

    Standard

    Tack för infon, ska föra den vidare till en släkting som äger en likadan. =)
    (jag tycker han behöver ny, vad han tycker är ju en annan sak)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •