Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: kyla elmotor

  1. #1
    pers avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    163
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    gran
    Klubb
    flyger här och där..

    Standard kyla elmotor

    Hej har köpt en elbil till grabben på teknikmagasinet en vortex men jag tycker den blir extremt varm efter bara en liten stund å han kör inte så hårt me den...finns det nåt man kan göra så att den kyler bättre...nån som vet vart det finns det roliga uppgrderingar till en sån..mvh per

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Beroende på motor etc, antar att det antingen är en borstad eller en borslös inrunner. Leta efter kylflänsar som man kan fästa på motorn för effektivare värmeavförning.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det tråkiga svaret är att det helt enkelt är en dålig motor i bilen. En standard borstad motor som inte tål effekten. Jag tror inte en kylfläns kommer hjälpa jättemycket, man behöver forcera luft förbi i så fall och det är svårt. Även vattenkylning som man kör på båtar går bort i brist på vatten där man kör bil.

    En tumregel är att om man köper RC-leksaker idag så bör man välja en med borstlös motor.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •