Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Flyg som klarar av en kamera på bredden?

  1. #1

    Standard Flyg som klarar av en kamera på bredden?

    SkyWalker Plane är rätt smal i kroppen, kameran (Canon PowerShot SX260 HS, SX280 och Samsungs 1000) måste vara på längden. Vill ha kameran på bredden. Vet nån av er om nåt flyg med lite bredare kropp för att ha en kamera på bredden riktad rakt ner?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Quanum Observer FPV Plane kanske.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...80mm_PNF_.html


    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  3. #3

    Standard

    Den där är inte så mycket bredare än SkyWalkern.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Kan du inte bara skära ut en del av kroppen så att kameran kan få plats på bredden?

    Jag tänker mig nästan som ett lock...vill du inte flyga med den kameran - sätt tillbaka locket så att hålet täpps för
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5

    Standard

    Tänkte faktiskt lite på det. Håller på designar stängningslucka till en SkyWalker för kameran nu.
    Men kameran är fortfarande felsvängd. Har kikat på några andra flyg:

    - SkyWalker Plane 2015 (en av dem) kanske är bredare (om man ska bygga som du nämnde) och bättre på annat med.
    - TechPOD är bred, men allt ska vara i samma utrymme, vet inte hur det får rum
    - TechPOD 2 är på gång såg jag, dock inte bättre än TechPOD vad gäller detta område
    - SkyWalker X8 Wing flyger lite väl snabbt tror jag, ju lägre hastighet, desto bättre överlappning med bilderna. 80% är att föredra.
    - Talon verkar OK, men för snabb och för liten tror jag
    - SkyHunter är intressant, den är fet och lagom hastighet ska den klara också, tror jag. Lite mer komplex än SkyWalker Plane
    - SkyWalker Ninja, extra kropp för kameran
    - Sky Observer har jag inte kollat desto mer på, även den med extra kropp
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Min X8 flög inom 25-35km/h och då kunde den flyga i minst en timme.så så snabb va den inte. Jag skal bygga en till i vinter.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Standard

    Jaså va X8 så pass långsam!!! Går den att handstarta säkert eller är det bäst med ramp?
    Vad hade du för ackar då?

    Nån som vet nåt om X5an då? Den mindre.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jaså va X8 så pass långsam!!! Går den att handstarta säkert eller är det bäst med ramp?
    Vad hade du för ackar då?

    Nån som vet nåt om X5an då? Den mindre.
    Flitetest går igenom X8an rätt ordentligt, inklusive rädslan att klippa fingrar vid handstart.

    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #9
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Rädslan är inget jag vet något om. Jag kör med fällbar prop och använder bungee med markankare till hundkoppel. Förvånande lätt att starta.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #10

    Standard

    X8 har nog varit intressant. Det jag varit osäker på är vilken hastighet den kan cruisa i när den fotar (som jag fick svar på ovan) då jag läst att den flyger bäst i 65 km/s (60-80). Och så är den ju stor så den kan vara krånglig montera ihop, men det tror jag inte. Starterna är väl värst. Med Pixhawk och Autostart så borde man kunna kasta iväg den rätt smidigt... tror jag!?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

  12. #12
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Har en EPP-FPV som jag inte flyger med längre, inte så mycket plats kva på insidan men finns mänger under och på utsidan.

    Elektronik för 3S och körde med 2x2200 mAh, finns i Göteborg så är kanske lite omständig att skicka till Åland Annars tar jag bud på den. Det är numera RVOSD autopilot i den istället för gyron dock.

    https://www.youtube.com/watch?v=170YGOJfpF4
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  13. #13
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Att kasta den tror jag går bra,det finns flera videor på tuben där de gör så. Men efter som mitt premiär kast inte bör bra på grund av någonting som jag inte minns så satte jag ihop en gummisnudd från HK som jag fortsatte med för de resterande flygningarna. Jag körde. Med 4S8000 30C, använde mig av motorn från BEVR.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #14

    Standard

    EPP-FPV är nog lite för liten på insidan. Finns en sån här på Åland som jag tror är till salu. =)

    Kasta X8... ok. Den är nog kvar på fundera-listan. Ramp låter bättre.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •