Detta händer på Ljunglanda 2015

Sommaren 2015 bjuder på 2st träffar på Ljunglanda i Ljungby. På plats finns el och vatten för camping samt möjlighet att grilla på kvällarna. Lunchservering och kaffe hittar ni i vår kiosk. Bättre sent än aldrig är ett rätt kass uttryck tycker jag, vi kan väl bara konstatera att det blev lite sen avisering i år pga omständigheter jag inte kunnat styra över. Men nu öser vi och hoppas vi inte krockar med någon annan, i så fall ber jag om ursäkt.




1-2/8 - "Helgen Vecka 31"
Elefantastiskt håll på Ljunglanda helgen vecka 31, vi välkomnar allt elflyg och hoppas på mycket ny teknik så som multirotor och FPV. Visa oss, lär oss och skapa upplevelser med eldrivna maskiner. Vi är öppna för förslag och kan ordna fram det mesta om vi får lite framförhållning, tex storbildsskärm etc. Vi smyger igång redan på fredagkvällen och intar som vanligt en lämplig uteservering framåt lördagskvällen.



29/8 - "Vi kör en huvuddag i år"
Våran Mikroturbin + EDF-träff blir som vanligt i slutet av augusti. Idag kör vi jetflyg och utbyter erfarenheter. På plats finns som vanligt ström för laddning och även brandsläckare. Vi kommer ha våran 200meter långa bana precis nyklippt. Allt med jet eller fläkt är välkommet idag. Vi smyger säkert igång redan på fredagkvällen men med fokus på vår huvuddag som är lördagen.


Här finns vi:

GPS-koordinaterna till fältet:
Latitud: 56°48'21.79"N Longitud: 13°54'36.18"O


Google Earth Bookmark kan du hämta
http://tinyurl.com/nhr5z4u


Flygfoto över fältet:








Aktuellt väder på fältet:



Diskussion, förslag och åsikter fyller vi på mer här nedanför, välkomna!