Är det en VQ Model?
Eller denna: http://www.nitroplanes.com/newpmu6066ni.html
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Den skiljer sig lite på huven, och vingspannet. Däremot så är den snarlik och är rekommenderad för .61-.75 motorer, så någon stans i den häraden verkar rimligt.
Kolla vad den väger.
Nu när den är strippad kanske du kan lätta den baktill så att du slipper bly i nosen som det visas på en bild.
Ligger den runt 2 kg lite drygt så är nog en 46a som du skriver först rätt så lagom.
Får du in lagom skränkning på vingen blir den dessutom snäll.
___________________
patrik@pgdata.se
Flygplanet är invägt och ligger på 1950gram strippad på allt. Med klädsel och motor kanske den hamnar närmre 3kg. Jag tror att den hade en 4-takt .80 tidigare, den väger ju ungefär som en .46 2-takt. Den skulle dock ha varit i behov av lite större motor. Kan man räkna med att en .46 2-t och en .80 4-t är ungefär likvärdiga beträffande flygförmåga?
Ska du ha jaktplansprestanda så tycker jag att 90 fyrtakt blir bra
Gammal slaskflygare men nu bara elflygare
Tobbe
Menar du att en .80 4-takt väger som en .46 2-takt ? Spontant skulle jag säga tvärtom men jag har som sagt inte kollat...
Men vill du ha 2-takt så skulle jag nog välja en lite större så kan du om inte annat ha en lite större snurra vilket sällan är fel.
Och en Musse skall det ju vara lite fart i... Och lyd Patriks tips så slipper du kanske extra bly framtill. Och OM du ändå behöver vikta den fram så känns ju mera vikt i motorn (större motor) som en roligare lösning än bly...
Roger - också f d "slaskflygare" men numera bara el